Repülés, repülőgépek

jetplanes

Erőforrás pazarlás felsőfokon

A sógóroknál sincs minden rendben

2016. szeptember 13. - stonefort2

Rossz példák sokaságával "büszkélkedhet" hazánk többek között a honvédelem terén is, ami azonban nem  jelenti azt, hogy ,máshol minden tökéletes. Az egyik legközelebbi negatív példa nyugati szomszédunknál tapasztalható, ahol a légierő fejlesztése felemás módon ment végbe. Amíg a forgószárnyas területen nem lehet okuk a panaszra, addig a leginkább bonyolult és költséges harci repülőgépeknél már más a helyzet.

dsc_0019.jpg

Felmerülhet a kérdés, hogy mi a gond, hiszen az európai hadiipar csúcsterméke, az Eurofighter Typhoon biztosítja az osztrák légtér védelmét. A két hajtóműves vadász 15 példányát rendszeresítették, amelyek képességeit még annyira sem használják ki, mint mi a Gripenekét.

dsc_0702.jpg

A korlátozott képességű Tranche 1 szériából vásároltak, hatot használtan a német Luftwaffe állományából, minimális felszereléssel. Nem csak csapásmérő bevetésre alkalmatlanok teljes mértékben az osztrák gépek, de még az alap feladatnak számító légtérvédelmet is csak korlátozott mértékben képesek ellátni. A gépek fegyverzete ugyanis a fedélzeti gépágyún kívül mindössze az európai fejlesztésű és gyártású IRIS-T kishatótávú infravörös önirányítású rakétára korlátozódik, és abból is csak kevés áll (25 db) rendelkezésre. Mindezt méregdrágán, a rossz nyelvek szerint némi korrupciónak köszönhetően, amire "természetesen" nincs bizonyíték. 

dsc_3709.jpg

Még az őrjáratozási idő, vagy a repülési távolság  növelésére szolgáló póttartályokat is csak utólag rendelték meg, mert néhány "okos" osztrák stratéga feleslegesnek ítélte azokat. A látóhatáron túli légi célok ellen tehetetlenek az osztrák Typhoon-ok, és hasonló a helyzet rossz látási viszonyok esetén is, ugyanis a meglévő fegyverzet csak felhőzeten kívül alkalmazható.

dsc_5063.jpg

A Zeltweg melletti bázison viszont színvonalas elhelyezést biztosítottak a gépek számára. Az "átgurulós" hangár komplexumban 12 gép számára van hely, többre nincs is szükség, hiszen néhány m,indig időszakos karbantartáson van a másik nagyobb hangárban.

p1020170.jpg

Sajnos az osztrák pilóták sincsenek elkényeztetve, már ami a repülési lehetőséget illeti. Évi száz óránál kevesebb jut, bár némileg enyhíti a dolgot, hogy kétüléses gyakorló változat hiányában a német Luftwaffe gépeivel is repülnek, és ugyancsak érvényes a jogosításuk az öregecske Saab 105OE típusra is.

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr8211678813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.