Repülés, repülőgépek

jetplanes

Nyugdíj előtt

2016. október 05. - stonefort2

Romániában megkezdődött a légierő típusváltása, miután megérkeztek Portugáliából a használtan beszerzett, de korszerűsített F-16-osok első példányai. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az eddig alkalmazott MiG-21 LanceR gépek azonnal kivonásra kerülnek. Az "új" típusra történő kiképzés még jó ideig tart, addig még az öreg 21-esek biztosítják a fő védelmi és csapásmérő erőt. Az izraeli segítséggel korszerűsített gépek ugyanis nem csak légvédelmi, hanem csapásmérő feladatokra is képesek, mégpedig precíziós pontossággal, lézervezérlésű bombákkal. A MiG-21-es nem csak Romániában "élte túl" a leváltására tervezett korszerűbb szovjet típusokat, sokak szerint mindmáig az egyik legjobban sikerült vadászrepülőgép, amit keleten létrehoztak. Ez nem elsősorban a képességeire vonatkozik, hanem az egyszerű üzemeltetésre, megbízhatóságra, jó strukturális tervezésre, és a más típusokhoz képest ritkán előforduló korrózióra.. Ezért is volt lehetséges, hogy Romániában saját felelősségükre, a gyártó egyet nem értése ellenére túllépték az engedélyezett  naptári és repült óra üzemidőket. 

Legutóbb a csehországi Ostravában vett részt a román légierő MiG-21-ese nemzetközi bemutatón, ahol műrepülése rendkívül látványos volt. A képen az 1975 szeptemberében üzembe állított, azaz több mint 41 éves 6824-es számú, eredetileg MiG-21MF változatú gép közvetlenül a felszállás után  orsózik.

dsc_0280_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr1011772851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.