Repülés, repülőgépek

jetplanes

Sokat akart a szarka......

2016. november 29. - stonefort2

....de nem bírta a farka

Az orosz haditengerészet büszkesége a Kuznyecov repülőgép hordozó úgy tűnik, hogy erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni a szíriai harcokba. Eredeti orosz szándék szerint a fedélzetén lévő Szu-33-as és MiG-29KR(KUBR vadászbombázók csapásmérő bevetésekkel támogatták volna a Latakia tartományban lévő Hmeinim légi bázis orosz kontingensét. Alig egy nappal a bevetések megkezdését követően a tengerbe zuhant a 49-es oldalszámú MiG, de állítólag nem műszaki hiba, hanem üzemanyag hiány miatt. Az egyik leszálló gép által elszakított fékező kábel átmenetileg használhatatlanná tette a leszálló fedélzetet, és közben a levegőben lévő gépnek elfogyott az üzemanyaga. Az eset számos súlyos kérdést vet fel. A Kuznyecov a jelek szerint sem műszakilag, sem személyi állományát tekintve nem volt megfelelően felkészítve az első bevetésre, amit úgy tűnik, hogy politikai nyomással erőszakoltak ki. A repülés, és különösen a katonai repülés azonban nem így működik, a hiba nem marad következmények nélkül, ha éppen fogytán a vakszerencse. A hajó huzamosabb üzemképtelenségét jelezte, hogy fedélzetéről a Szu-33-asok áttelepültek Hmeinim-be, és onnan hajtják végre a faladataikat. A gépek szárnyvégein ezúttal nem a szokványos rakéta indítósinek találhatók, hanem a Szorbcija elektronikai zavaró konténerek. A ritka konfigurációt Zsukovszkíjban, a MAKSZ-on sikerült lencsevégre kapnom. p1040244.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr5412006472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.