Repülés, repülőgépek

jetplanes

Feltámadás.......

2017. november 17. - stonefort2

A megboldogult, hajdan  jobb sorsra érdemes MALÉV egymást évente váltó vezérigazgatói más-más stratégia mentén képzelték el a vállalat jövőjét, de egyikük sem kapott lehetőséget arra, hogy végigvigye a terveit. Ezért aztán felemás módon történtek a flotta típusváltásai is. 

p1010287_resize.JPG

A kanadai Bombardier által gyártott CRJ 200-asból eredetileg nyolc példány rendszeresítését tervezték. A MALÉV Express leányvállalt  feladata a regionális forgalom bonyolítása és "ráhordás" lett volna, vagyis a Budapestről tovább utazók Ferihegyre juttatása főként a Balkánról.

p1010112_resize.jpg

A 2002-től rendszerbe álló gépek száma azonban csak négy darab lett, vagyis az előzetes számítások és kalkulációk borultak.

p1060437_resize.JPG

Mindössze hat évvel az üzemkezdet után már le is állították a típust, közülük három új tulajdonoshoz került, de egy, a HA-LNA Ferihegyen ragadt. A MALÉV tönkretételét követően a lekonzervált gép állaga egyre romlott, és az értékesítése sikertelen maradt. Pedig voltak olyan tervek, amelyek szerint kormányzati célokra rendszeresítik, de nem lett belőle semmi.

p1010013_resize.jpg

2017-ben azonban a tetszhalott "Fönixmadár" feltámadt, egy közép-ázsiai cég látott benne fantáziát, ezért a HA-LNA a ferihegyi Aeroplex of Central Europe hangárjában "újjászületett".

p1010024_resize.JPG

Pontosabban repülőképes állapotba hozták a cég szakemberei, akiknek   még érvényes volt a típus jogosítása. November közepére a HA-LNA újra alkalmassá vált arra, hogy a levegőbe emelkedjen.

p1070439_resize.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr8313293183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.