Repülés, repülőgépek

jetplanes

Katonai repülés 2017-ben, ahogy én láttam.

2017. december 27. - stonefort2

Válogatás az év fotóiból

Az ukrán légierő Szu-27-ese

dsc_0304_resize_1.jpg

MD-902 helikopter. A rendőrség új szerzeménye, amely a régi Mi-2-est váltotta le

dsc_0900_resize.JPG

A floridai Nemzeti Gárda korszerűsített F-15C Eagle vadászgépe. A jelenlegi legnagyobb harcértékű típus, amely már a legújabb AESA rendszerű fedélzeti radarral, és az ugyancsak új nagy hatótávolságú AIM-120D rakétákkal rendelkezik

dsc_0571_resize_1.jpg

A német Luftwaffe Sikorsky CH-53G nehéz szállító helikoptere

dscn3821_resize_1.jpg

Kanadai C-17 Globemaster teherszállító

dsc_0063_resize.jpg

Felszálló román MiG-21LanceR-C. Háttérben a Tordai-hasadék

dsc_0014_resize_1.jpg

A világ "legfotogénebb" repülőtere Svájc, Meiringen

dsc_1179.jpg

Helvét "Darazsak"

dsc_1385.jpg

Igencsak zajos hely a hegyek között, de a pár száz méterre lakók nem tiltakoznak

dsc_1224.jpg

Lengyel SW-4 könnyű kiképző/futár helikopter. Saját tervezésük.

dsc_0048_resize_1.jpg

Az amerikai Nemzeti Gárda F-16C vadászbombázója leszállás közben

dsc_0103_resize_1.jpg

AS350 Ecureuil, vagyis Mókus. Légierőnkben kettő repül, a helikopterek a mentőszolgálat állományából lettek átvéve.dsc_0143_resize_1.jpg

A 44-es oldalszámú Gripen a 2015-ben megsemmisült 42-es pótlására érkezett

dsc_0179_resize.JPG

B-1B Lancer nehézbombázó

dsc_0132_resize.JPG

A szlovák légierő Airbus A319-ese, kormányzati szállítási feladatokra. A forduló bedöntési szöge nem kicsit szabálytalan.

dsc_0603_resize.jpg

Zlin Z-242 a régi JaK-52-kiképző gépeket váltja le, bár a tervezettnél lassabban, hiszen 2017-ben csak az első kettő érkezett meg.

dscn1616_resize.jpg

Boeing AH-64D Longbow Apache harci helikopter

dsc_0190_resize.JPG

M346 Master, még felségjel nélkül. A lengyel légierő gépe, nyolc darab szolgálatba állítása folyik, némi pénzügyi viták közepette

dsc_0348_resize.jpg

A brit RAF Typhoon GR.4-es vadászbombázója. Először Pápán.

dsc_0085_resize_1.jpg

Infracsapda szórás után. Román SOCAT szállító/harci helikopter

dsc_0072_resize_2.jpg

Magyar Gripen éles AIM-120C-5 AMRAAM rakétákkal. A készültségi szolgálathoz a kis hatótávú AIM-9 szükséges, de azoknak lejárt az üzemideje, és ki tudja miért, nem hosszabbították meg időben. A harckészültség veszélyeztetése, amiért régen börtön járt, most meg említésre sem méltó.

dsc_0357_resize_1.jpg

Sorsa jobbra fordulására váró Mi-24P, igencsak kifogásolható tárolási helyzetben.

dscn1388_resize.jpg

A "vörös bikás" csapat

dsc_0414_resize_2.jpg

Lengyel F-16C Fighting Falcon bemutató repülés közben

dsc_0507_resize.jpg

Vadonatúj szlovák Sikorsky UH-60M Black Hawk

p1220655_resize.JPG

F-16-osok Kecskeméten

dsc_0884_resize.JPG

Dassault Mirage 2000D a "Coteau Delta" csapat színeiben

dsc_0852_resize.jpg

"Mérges" Mi-17-es. A PZU porkiválasztó "gombája" adja magát az ilyesféle festéshez, persze nem nálunk.

dscn8847_resize_1.JPG

Airbus A400M Atlas angol színekben.

dscn7802_resize.JPG

Szolgálatból kivont MiG-21-esek Pápán

dscn3968_resize.JPG

Osztrák AB-212-es helikopter Hajmáskéren

dscn4361_resize.jpg

An-124-es érkezik Kecskemétre.

dscn4697_resize.jpg

A rakomány négy nagyjavított Mi-17-es volt

dscn4888_resize.JPG

A román légierő F-16-osa

dsc_0346_resize.jpg

Furcsa páros

dsc_0579_resize_1.jpg

C-130 Hercules az Emírségekből. A háttérben villámlik

dscn7497_resize.JPG

"Oszolj" a leszállás előtt

dsc_0476_resize.JPG

Tankoló "Apacsok"

p1210466_resize.JPG

Vacak fotó, hiszen alig volt fény. Az olasz légierő Typhoon-ja ennek ellenére pontos, precíz repülést hajtott végre, nagyon rossz látási viszonyok között. Két hét múlva ugyanez a pilóta ugyanezzel a géppel kiváló időjárás mellett a tengerbe zuhant.

dsc_0696_resize.jpg

Kilátás a Mi-17-es ablakából

dscn3904_resize.JPG

LanceR-C

p1210889_resize_2.jpg

Ruhástól nem kellemes a fürdés

dsc_01799_resize.jpg

"Have Glass" Falcon. A különleges festés csökkenti a radarhullám visszaverődés mértéket

dsc_2016_resize.JPG

Lengyel Szu-22M4-esek

dsc_0818_resize_1.jpg

USAF C-17-es a "fájnelen"

dscn4970_resize.JPG

Lengyel MiG-29-es kötelék. A 67-es számú gép 2017 decemberében lezuhant.

dsc_0336_resize.jpg

A bloggazda az Apache pilóta ülésében

p1210445_resize.jpg

Boeing CH-47 Chinook

p1210536_resize.JPG

Stallion-ok a Balaton felett

dscn3622_resize.jpg

Szlovák MiG-29-es

dsc_0462_resize.jpg

Szemtől szemben a Szu-27-essel

dsc_0279_resize_2.jpg

A "Kalóz" és pilótája

dsc_0478_resize_2.jpg

MiG-21-est már nem sokáig láthatunk a levegőben

dsc_0119_resize.jpg

"Szaudi Sólymok" pihenőn

dsc_0217_resize.JPG

Mirage 2000D

dsc_0874_resize.jpg

B-1B hátulnézetben

dsc_0169_resize_2.jpg

"Tájfunok" a pápai hangár előtt

p1210300_resize.JPG

Indián harcos

dsc_0245_resize.JPG

Falcon a Load Diffuser gyakorlaton

p1210138_resize_1.jpg

TS-11 Iskra hajtómű indítás némi fényjelenség közben

dsc_0503_resize.JPG

Óriások

dscn4860_resize.JPG

Miért kerül a katonai gépek közé egy utasszállító? Mert a képen látható D-ABGS hamarosan a magyar légierő állományában szállít majd kormányzati vezetőket és katonákat.

dscn0283_resize.JPG

A másik "nem kormánygép" a D-ABGM lesz.

p1230478_resize.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr6113526551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.