Az Egyesült Államok légierejében 52 darab Bell/Boeing CV-22B Osprey billenő rotoros szállítógép üzemel, egy részük a 752. SOG (Special Operations Group) állományában az angliai Mildenhall bázison. Európában ez az egy alakulat repüli a típust, amelynek további, kisebb mértékben eltérő változataiból még több száz üzemel az amerikai tengerészgyalogság és haditengerészet színeiben.
A különleges kialakítású gép ötvözi a helikopterek és a szállító gépek legkedvezőbb tulajdonságait, emellett még a hajón történő elhelyezése is megoldható, miután "összecsomagolta" magát. Ezt azt jelenti, hogy a nagy átmérőjű proprotorokat egy síkba hajtja a hidraulika, majd az egész szárnyat 90 fokkal a törzs fölé fordítják, így a gép teljes szélessége alig 5 méterre csökken.
2019 őszén a mildenhalli alakulat két gépe érkezett Magyarországra közös gyakorlat céljából, amelynek során leszálltak Ferihegyen is, mégpedig első alkalommal. Az USA nagykövetsége a megelőző napon közleményben tudatta, hogy a két gép október 29-én "bemutató repülést" hajt végre Budapest felett a Duna vonalában. A kérdéses fogalmon nagyon úgy tűnik, hogy mást értünk, mert a "világűr határán" (nagyon magasan) végzett egyetlen szimpla áthúzás és a bemutató repülés között fényévnyi különbség van. Sajnos nem láttuk a gép "átalakulását", amikor helikopter üzemmódból nagy sebességre állítja át magát, és nem is lassultak le nullára, bemutatva a függeszkedés képességét. Kár volt a másfél órás ázásért a Duna partján, ellenben Ferihegyen készülhetett néhány érdekes fotó, ami talán élvezhető az eső és az ideálistól messze lévő fényviszonyok ellenére.
Közelítés a leszálláshoz 13-as irányból. Az előtérben két orosz Il-76-os.
A pályával párhuzamosan közelítették meg a "Bravo" gurulóutat.
Lassítás a földet érés előtt.
A nyitott tehertér rámpa
A CV-22B bevethető éjszaka, és a levegőben is vehet fel üzemanyagot, mindezekhez az orra alatt láthatók a szükséges infravörös kamera rendszerek és az előre kitolható tankolócső.
A tehertérben amerikai és magyar katonák.Két oldalt a futóművek mögötti "bibircsókok" csúcstechnikát rejtenek, ezek a lézeres DIRCM rakétaelhárító rendszer elemei.
"Esernyő" alól fotózva
Ez a kép már a Parlament mellett készült, de minek. Ennyi volt a "bemutató repülés", ellenben a fővárostól távolabb alaposan "megtekerték" a gépeket.