Fentről minden más. Mivel ritkán látjuk, érdekesebb, látványosabb. Kivéve azoknak, akiknek megadatik, hogy rendszeresen repüljenek. Ez azonban csak kevesek lehetősége. A levegőben szigorúak a szabályok, nem véletlenül, hiszen nincs leállósáv, nincsenek útjelző táblák, és a szárazföldi közlekedéssel ellentétben szinte folyamatosan kell kommunikálni a légiforgalmi irányítással, és foglalkozni a navigációval. Utóbbit ma megkönnyítette a kiváló időjárás és látástávolság, így külön élmény volt a repülés. A tervezett útvonal Budaörsről érintette a Velencei-tavat, Székesfehérvárt, Balatonvilágost, Tihanyt, majd onnan repültünk vissza a kiindulási helyre.
A budaörsi repülőtér már a második világháború előtt is üzemelt, akkor közforgalmat is bonyolított. Ma már főként a sportrepülésnek ad otthont. Itt "lakik" a világon egyetlen üzemképes Li-2-es, amely remélhetőleg hamarosan újra üzembe áll, a vírusvédelmi intézkedések enyhítését követően.
A repülőtéren tárolnak jó néhány más kiöregedett repülőgépet, köztük a hajdan légierőnk gerincét alkotó MiG-21Bisz szuperszonikus vadászgépet is.

Jelen sorok írójának nosztalgikus élmény látni a ma már elavult, de hajdan tekintélyt parancsoló vadászgépet, hiszen annak idején még a nyolcvanas években részt vett a nagyjavításukban.

A magánkollekcióhoz tartozik több ugyancsak kivont Mi-8-as helikopter, a képen látható igencsak kalandos sorsot ért meg, hiszen nem másutt, mint az iraki légierőben szolgált az Iránnal vívott háború idején, és onnan került Magyarországra nagyjavításra, de időközben megváltozott politikai helyzet miatt nem kaphatták vissza. Az ENSZ rendelte el az embargót, így a kevés repült idővel rendelkező gépeket, kb. tíz példányt üzembe állította a légierőnk.
A mai repülésünk főszereplője az amerikai fejlesztésű, de licenc alapján Franciaországban gyártott Cessna F172M Skyhawk négyüléses túra repülőgép.
Felszállásra készen. A pilóta Sáry Zoltán. A digitális technika már a kisgépes repülésben is tért hódít.
Budaörs modern negyede

Az éveken át elhagyatott félig kész lakónegyed már "életre kelt".

Sziget a Velencei-tóban

Miska huszár szobra Pákozd mellett

A tó délnyugati irányból nézve

Székesfehérvár
Közeledünk a Balatonhoz

Balatonvilágos, nyaralásaink helye

Balatonaliga

Kenese

Tihany, még messziről

Az Apátság, felújítás alatt

A Belső-tó felett
Az Apátság másik irányból nézve

A Balaton legkeskenyebb pontja Szántód és Tihany között
Siófokról Balatonfüredre tart a hajó

Érdekes üdülőkomplexum Alsóörsnél

Itt vagy valamit csinálnak, vagy mennek valahová.

Siófok, kikötő

Újra Kenese, de már visszafelé repülve

Balatonfőkajár, autóversenypálya
Ez is a Velencei-tóban van

A Szúnyog-szigeti halászcsárda

A pákozdi Katonai Emlékpark
Velence Resort wellness szálloda

Százhalombatta, Dunamenti Erőmű

Háttérben a volt szovjet légibázis Tököl mellett

A lakihegyi rádió adótorony. Alig pár méterrel kisebb, mint a párizsi Eiffel, azaz 300 méteres

A TEK lőtere és gyakorló pályája
Csepel, kikötő

A Kőér utcánál lévő átjátszó torony, előtte a József Attila lakótelep

Újbuda

Leszállás előtt a "fájnelen"

A reptér madártávlatból

Hangzatos felirat a hangáron, mellette még a régi időkből származó címer
A repülésünk útvonala.
