A "Lufi" kivonta a régi 737-eseket
A német Lufthansa légitársaságnak hosszú időn át meghatározó típusa volt a rövid és középtávú útvonalakon alkalmazott Boeing 737-es, amelyből másfél száz szolgált 48 éven keresztül. A típusból egyetlen egy sem szenvedett katasztrófát a társaság színeiben, ami rendkívüli teljesítmény, és nem csak a szerencsén, hanem elsősorban a magas szintű üzemeltetésen múlt. A kivonásra ítélt gépeken sem kívül, sem belül nem látszott a koruk, a "Lufi" azon kevés cég közé tartozik, amely a gépeinek az utasok által nem látható részeit is makulátlanul tisztán tartja.
A 737-es számos zseniális mérnöki megoldást hozott, a spoiler mixer, a főfutó walking beam, a kifelé nyíló, mégis "plug in" típusú ajtók, stb. mellett elég, ha a gép külső szárny, hajtómű és vezérsík elrendezését nézzük, azóta szinte minden hasonló kategóriájú és nagyobb gép ezt a sémát követi.
A Lufthansa 737-esei azonban néhány dologban különböztek a többi légitársaság által megvásárolt változatoktól. A pilótafülkében a fej feletti P5-ös panelen fordított helyzetben szerelték be az össze billenő kapcsolót, és a Classic verzióknál nem igényelték az egyesített digitalizált hajtómű ellenőrző műszerblokkot, amelyek helyett a régi különálló elektro-mechanikus műszereket szereltették be.
A "Lufi" által selejtezett gépek biztosra vehetően tovább repülnek majd más cégek színeiben, jövendő tulajdonosuk nem jár majd rosszul velük. A 737-es harmadik generációja a Next Generation már nem került a német cég állományába, hiszen Németország a legfontosabb alvállalkozója az Airbus-nak, így részben politikai döntés is volt az A320-as családra történő típusváltás.