Repülés, repülőgépek

jetplanes

jetplanes

Nyílt nap Szolnokon

2018. május 26. - stonefort2

Idén ünnepli fennállásának 170. évfordulóját a Magyar Honvédség, az ezzel kapcsolatos programsorozat egyik állomása volt a május 26-án a szolnoki helikopter bázison megrendezett nyílt nap. Aki a város felől közelít a repülőtérhez, az keresztül halad az "év körforgalmának" megválasztott helyen, ahol egy  Mi-24-es harci helikoptert állítottak ki, természetesen magas beton talapzaton, hogy se a graffitizők, se a fémkereskedők ne férjenek hozzá.

p1260052_resize.JPG

 Egy helikopter nem szokványos látványosság egy körforgalomban, de abszolút helye van itt, hiszen a Mi-24-es a múltban, és több éves szünet után a jövőben is rendszeres látvány volt és lesz a várostól délre lévő légtérben. Ugyanis egy nemzetközi viszonylatban szokatlan kényszerszünetet követően újra szolgálatba áll a hivatalosan ki sem volt típus, amelynek nyolc példánya jelenleg Szentpéterváron van nagyjavításon. 

p1260099_resize.jpg

A 86. Szolnok Helikopter Bázis és a vele szervesen együttműködő MH2 Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Dandár évente szervez nyílt napot a reptéren dolgozók családtagjai, a szolnoki és messzebbről jött érdeklődők számára, méghozzá színvonalasan. A katonák most is kitettek magukért, így láthattuk a jelen és a múlt technikáját, méghozzá nagyrészt kordonok nélkül,

p1260057.jpg

Mindez a toborzás szempontjából is előnyös, hiszen sok kis srácnak (vagy éppen kislánynak) az ilyen alkalmak ültetik el a fejében, hogy katona, ezen belül is repülő katona, pilóta vagy műszaki  legyen. Az utánpótlás folyamatossága nagyon fontos, pláne egy olyan szakterületen, mint a repülés, ahol az átlagosnál több tanulást és gyakorlati időt követően válik  használhatóvá az ember.

p1260060_resize.jpg

A dinamikus bemutatót pontban 11 órakor kezdte a kecskeméti bázisról érkezett Gripen. Azt a 30-as oldalszámú gépet láttuk, amely néhány éve megsérült egy futómű hibát követő hasraszállás során, és amely hosszú időn keresztül volt javításon.

dsc_0813_resize.jpg

Pilótája Szatmári "Szatyi" László őrnagy volt, akiről érdemes tudni, hogy átlagon felül bírja és "szereti" a nagy túlterhelést, ami manőverezés közben a vadászpilótákat éri. 

 

A Gripen repülését a "hazai" alakulat bemutatója követte. Felszállt az egy éve beszerzett cseh gyártmányú alapfokú kiképzőgép a Zlin Z-242L, a Mentőszolgálat állományából átvett AS350 "Mókus" könnyű helikopter, és a jelenlegi fő erőt képviselő Mi-17-esek, amelyek a közelmúltban estek át nagyjavításon és üzemidő hosszabbításon..          

 

Következzen egy képcsokor az eseményekről

A frissen nagyjavított Mi-17-esek

dsc_0866_resize.jpg

Ejtőernyősök bemutatója

dsc_0900_resize_1.jpg

dsc_0930_resize.JPG

"Rosszfiúk" semlegesítése

dsc_0966_resize.jpg

dsc_0981_resize.JPG

dsc_0998_resize.JPG

dsc_0056_resize.JPG

A "Bambi bucket" tűzoltásra szolgál

dsc_0096_resize_1.jpg

Az új Z-242L

dsc_0939_resize.jpg

Az erő forrása. A Mi-17-es TV3-117 hajtóműve 2200 lóerős

p1260095_resize.JPG

Ez már a múlt, a MiG-29-es műszerfala

p1260081_resize_1.JPG

p1260081_resize.JPG

Még régebbi a MiG-21UM, ezen a gépen anno még dolgozott a cikkíró is.

p1260078_resize.jpg

A hajdani MiG-29-es rakétái. természetesen csak "műkörmök", hiszen bemutatókon nem lehet "éles" példányt használni.

p1260090_resize.jpg

A katonák az egymásra utaltság miatt többnyire jó közösségeket alkotnak, ennek része az is, hogy az eltávozottakról megemlékeznek

p1260103_resize.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr2714004468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása