1968. szeptember 30-án mutatták be a nyilvánosságnak a Boeing 747 prototípusát Seattle-ben. A később legendává vált négyhajtóműves nimbusza azóta is töretlen, és hiába múlja felül több paraméterében az Airbus A380, mégis a Jumbo Jet-nek is nevezett amerikai típus a "Queen of the Skies". Egyaránt különleges rangot jelent a pilótáknak és a műszakiaknak, ha elmondhatják magukról, hogy van "szakszójuk" (szakszolgálati engedély, ami feljogosít a típuson végzett munkára) a 747-esre.
Ez volt az egyik első típus, amely tervezési elveinek lefektetésénél konzultáltak a későbbi üzemeltetőkkel, és az igényeiket maximálisan figyelembe vették. Addig a repülőgépgyárak főként a saját elgondolásaik alapján végezték a fejlesztési munkát, és ez nem minden esetben találkozott a felhasználók elképzeléseivel. A 747-es főtervezője Joseph Sutter és csapata kétségtelenül maradandó mesterművet alkotott, amely 50 év elteltével még mindig gyártásban van, bár már csak a teherszállító változat.
Az évtizedek alatt a gép külsőre alig változott, de természetesen a fedélzeti elektronika és hajtóművek többször is, igazodva a kor igényeihez és színvonalához. A legújabb 747-8F és 8i még évtizedekig repül, de az igazsághoz tartozik, hogy a több mint 1500 legyártott példány java részét már kivonták a szolgálatból. A 747-es utas- és teherszállító változatai mellet számos különleges kialakítású altípus létezik, az amerikai elnöki különgéptől a légi harcállásponton át a légi utántöltőig
A magam részéről az elmúlt években készült 747-es fotóimból készült képcsokorral tisztelgek a típus előtt.
A kezdeti széria hagyományos műszerfala
....és a fedélzeti mérnök kezelőpultja
A legmodernebb 747-8 személyzete már csak lét fő. A lenti képen a 8i prototípusa látható, a kormányoszlopon a teszt berendezések kábeleit rögzítik a ragasztó szalagok