A fura cím repülőgépeket takar pontosabban egy merev- és egy forgószárnyas repülőgépet, vagyis helikoptert. A Magyar Légierőben az elmúlt évben már üzembe állt négy 2012 óta álló Mi-24-es, ezek mellé érkezik a napokban további négy gép a szentpétervári nagyjavítást követően. Az eredetileg az NDK légierejében szolgáló gépeket ajándékba kaptuk, de ezek közül anno mindösszesen kettő lett még a hazai javító kapacitást jelentő Dunai repülőgépgyár Rt. által felújítva és üzembe állítva. A 335 és 336 számú "nagyágyús" Mi-24P mellé most sorban érkezik meg a többi négy hasonló változatú.
2019. január 4-én kora este szállt le Kecskeméten az orosz Aviacon Zitotrans cég IL-76-os teherszállító gépe, fedélzetén a 331-es számú harci helikopterünkkel, amely a kilencvenes évek óta nem repült. És most jön a furcsa cím magyarázata. A szóban forgó teherszállító az RA 76842 számú IL-76-os kalandos múltra tekint vissza, ugyanis 1995 nyarán az afganisztáni Kandahar repülőterén kényszerítették leszállásra, ahol a személyzetet foglyul ejtették a tálibok. Mivel a repülőgéppel további terveik voltak, ezért az orosz foglyoknak engedélyezték, hogy néha bekapcsolhassák a gép rendszereit, az üzemképesség ellenőrzése céljából. A dolog rendszeressé és megszokottá vált, a tálibok fegyveres felügyelete lazult, így egy év elteltével az orosz személyzet elérkezettnek látta az időt a géppel történő szökésre. Ez sikerrel járt, amiért a pilóták megkapták az Oroszország Hőse kitüntetést. Pontosan ez a gép hozta Magyarországra a 331-es Mi-24P harci helikopter, aminek annak idején a NATO-ban a Hind, vagyis szarvastehén kódnevet adták.
A "LIma" állóhelyre gurul a "kandahári fogoly"
Felkészülés a kirakodásra
A tehertér végén feltűnik a Mi-24P orra. A helikoptert a belső futódaruval mozgatták
Már a saját "lábán" a helikopter
A főreduktort és a szárnyakat leszerelték a szállításhoz
Még lesz vele munka bőven, mire újra repülhet