Hét évvel ezelőtt holt hamvába egy jobb sorsra érdemes vállalkozás. A 2012 elején bekövetkezett MALÉV csődöt követően megnyílt piaci rés egy részét tölthette volna be egy új magyar légitársaság, amelynek elindítása azonban áthatolhatatlan falakba ütközött. Noha elkezdődött az öregecske, de még hosszú ideig piacképes Boeing 737-500-asok felújítása és átfestése az új dizájnra, a hatósági engedélyek kiadása nem történt meg, bár nyilván ennek megalapozott reményében fogtak hozzá a gépek kiválasztásához, és a cseppet sem olcsó írországi nagyjavításhoz.
Hogy a Sólyom alapítói mennyiben voltak realisták, nem tudom, de a megfelelő politikai támogatás hiányzott, az inkább a "barbi-színű" légitársaság irányában nyilvánult meg. Hiába választották a cég vezetői a történelmi magyar szimbólumokat, hiába nevezték el az első gépet Álmos vezérről, a siker elmaradt. Pedig a HA-SHA érkezése jelentős eseményként lett tálalva, de ez kevésnek bizonyult. A hazai média jelentős része a hangsúlyos nemzeti jelképeken gúnyolódva fogadta az eseményt, ami találkozott az ellenérdekelt cég szándékával, végül ellehetetlenült az új légitársaság elindítása.
Ami bizonyos, a régi, de kitűnő minőségben nagyjavított és vadonatúj utastér belsőt kapott gép megállta volna a helyét a nemzetközi légi forgalomban. Ugyancsak bizonyos, hogy a MALÉV-tól kirúgott és már a Sólyomhoz szerződött utaskísérők is kiválóan ellátták volna a feladatukat, de nem kaptak lehetőséget a bizonyításra. Erősebb volt a konkurencia.
Összesen három gép nagyjavítására és átfestésére került sor, majd a vállalkozás csődbe ment, pontosabban el sem kezdhette a tevékenységét.
Minden légitársaság első járatának "kijár" a tűzoltók víz-sugaras üdvözlése
Álmos vezér
A pilótafülke
A futógondola állapota sokat elárul. Ez rendben volt
Hiába "nemzeti" a kormány, a nemzeti jelképek nem elegendőek a sikerhez
A HA-SHA "névtáblája"
Érdekes színfolt lett volna a nemzetközi repülés világában
(saját fotók)