Akit érdekel a közforgalmi repülés technikai, technológiai része, az Ferihegyen találkozhat a világ legmodernebb légi járműveivel. Néhány éve csaknem minden nap megfordulnak itt a Boeing 747-8F teherszállítók, amelyek a nagynevű cég legutóbbi fejlesztései közé tartoznak. Ha nem is menetrend szerint forgalomban, de többször láthattuk már a Dreamliner-t, azaz a Boeing 787-est, és legutóbb a kanadai Bombardier legújabb üdvöskéjét, a 110-130 személyes gépek piacát lefedő CS100-ast a svájci Swiss színeiben. A helvétek alig néhány hónapja szolgálatba állított típusa komoly technológiai újdonságot tartalmaz, a Pratt&Whitney PW1500 GTF (Geared Tubo Fan) azaz áttételes hajtómű negyedével kevesebbet fogyaszt, mint egy hasonló teljesítményű hagyományos. A fordulatszám csökkentő bolygóművel forgatott "fan" fokozat alkalmazása ugyan már régebben is ismert és alkalmazott megoldás volt, de csak jóval kisebb hajtóműveknél, a szóban forgó típusnál több tízezer lóerőnyi tengelyteljesítményt kell megbízhatóan, hosszú üzemidő mellett továbbítani. A CS100-as szerkezeti anyagainak 75%-a kompozit, vagy alumínium/lítium ötvözet, és természetesen az eddig nem említett fedélzeti elektronika is a XXI. századi technológiát képviseli.
CS100-as startol a 31R pályáról
HB-JBA gurul a 43-as állóhelyre
A Pratt&Whitney új erőforrása, ami miatt késett az új típus szolgálatba állítása
A hajtómű több érdekessége közül az egyik, hogy a segédberendezések egy része nem a fan fokozat házának külső részén, hanem hátrébb, a "core" körül találhatók, mint például az olajtartály
A futógondola zárt, és nincs külső ajtaja hasonlóan a 737-eshez.
Oldalsó "joystick" kormányok, 15 collos képernyők, "hanyatt egerek"
A fej feletti panel az Airbus filozófiát követi. Két oldalt a HUD berendezések, amelyek a pilóták látómezejébe vetítik az adatokat
A 2-es terminál digitálisan megjelenítve.
A P&W GTF hajtómű több változatban készül. A fan mögött látható bolygóműves áttétel, ami különös hangot kölcsönöz.