Az Alföld "fővárosának" határában található légierőnk legfontosabb bázisa, amely a következő hetekben a Load Diffuser 2017 nemzetközi légi hadgyakorlat jelentősebb résztvevőinek ad otthont. A szomszédos országok repülő eszközein kívül a messziről jött vendégeket is láthatunk, ugyanis az Egyesült Államok Légi Nemzeti Gárdája 180. repülő ezredének nyolc F-16-osa is ide települ az Ohio államban lévő Toledóból, az Erie tó partjáról. . A műszaki állományt és a repülőgépek kiszolgálásához szükséges földi felszerelést C-17 Globemaster III nehéz teherszállító gépek hozták Kecskemétre, közülük az egyik műszaki probléma miatt itt is ragadt egy időre. Az F-16-osok áttelepülése is késett, eredetileg péntekre tervezték, de csak szombat este hétre érkezett meg az első négy gép, a többi állítólag Izlandon éjszakázik. Az óceán átrepülése nem tréfadolog, ezért a legkisebb akár műszaki, akár időjárási vagy egyéb probléma esetén azonnal megszakítják és a legközelebbi kitérő repülőtéren leszállnak. A hosszú távú, mintegy 7600 kilométeres repülést többszöri légi tankolással tették meg az F-16-osok, amelyek három póttartályon kívül kettő áttelepülő konténert, egy Sniper célmegjelölőt, kettő gyakorló AMRAAM és kettő Sidewinder rakétával voltak felszerelve. A gyakorlat eseményeiről a lehetőségek függvényében igyekszem beszámolni.
C-17-es érkezik a "30-as vágányra". A pálya számozása a földrajzi irányával kapcsolatos.
Kirakodás a "LIma" zónában
Háttérben a közelmúlt, szolgálatból kivont MiG-29-es
Megkésve bár, de az a lényeg, hogy "törve nem" érkezik az első négy F-16-os
A Block 42-es változat nemrégiben nagyobb teljesítményű P&W F100-229-es hajtóművet kapott. A szokatlan sötétszürke festés állítólag csökkenti a gép radarhullám visszaverését.
Egy kb. 9 órás repülést követően a pilóták minden bizonnyal csak egy sört és egy zuhanyozást kívánnak. Hétfőtől kezdődik a gyakorlat.