Ma is mozgalmas nap volt Kecskeméten. A gyakorlat minden résztvevője repült, beleértve a napokban érkezett C-130 Hercules-t is. A "hétköznapi" dolgoknak is menniük kell, ennek részeként "Tango" feladattal felszállt a készültségi géppár, a két Gripen Szlovénia légteréből fordult vissza, mivel az olaszokkal közösen Magyarország látja el a kis ország légvédelmét. Hiába érkeztünk reggel a bázis kerítéséhez, a meleg miatt már alig lehetett értékelhető fotókat készíteni a talaj feletti "pezsgés", a visszavert hő fénytörése miatt.
A két Hercules felszerelhető a korszerű DIRCM rendszerrel, ez a törzsvég két oldalán lévő "dudorban" egy-egy lézeres berendezést tartalmaz, amely az optikai szenzorok adatai alapján szembe fordul a közeledő infravörös önirányítású rakétával és "megvakítja" annak detektorát. A Kecskemétre érkezett két Herky-n azonban csak a "hűlt helyük" volt meg a költséges berendezéseknek, amelyeket inkább a hadműveleti zónákban repülő gépekre szerelnek fel. A Hercules-ek között a háttérben állnak nyitott kabintetővel, az előkészítés alatt álló F-16-ok
A hat Falcon mindegyike repült.
Indul az első F-16-os. A fotó értékelhetetlen a "pezsgés" miatt, háttérben négy An-26-os áll. Az ötödik a KRÜ hangár előtt volt.
Buckeye hívójellel. A gesztenye Ohió állam jelképei között van, előszeretettel neveznek el róla különféle dolgokat
Gripen emelkedik ki a körsugárzó antennából, legalábbis úgy látszik.
A hő fénytörése jól látszik a hajtóműből kiáramló forró gázban is
Éles AIM-120C-5 rakéták a szárnyak alatt.
Útnak indul a horvátok Mi-17-ese, amelyből a visszatéréskor "fast rope" módszerrel kötélen csúsztak le a katonák.
A szárny alatti külső felfüggesztőn gyakorló AIM-9X látható, amely a JHMCS sisakdisplay rendszerrel együttműködve közeli légiharcban komoly előnyhöz juttatja az F-16-os pilótáit bármely ellenséggel szemben.
Visszatérés Szlovéniából. A leszálló "keszi" fura módon a nagy távolságban lévő célok megsemmisítésére szolgáló AMRAAM rakétákkal volt felszerelve, pedig a NATO békeidős előírásai szerint csak a kis hatótávú Sidewinder szükséges. Azoknak talán lejárt az üzemideje, ezért vált szükségessé a darabonként millió dolláros AIM-120-asok elővétele a hermetikus tároló konténerekből. Jó magyar szokás szerint nem történnek meg időben a szükséges intézkedések, így minden csúszik, bár ez reményeim szerint minden alapot nélkülöző rosszindulatú feltételezés.
Közelebbről a költséges "játékszerek", amelyek kategóriájukban a csúcsot képviselik a vadonatúj, és még csak bevezetés alatt álló európai Meteor mellett. A sárga csík az éles harci részre (robbanó töltetre), a barna a szilárd tüzelőanyagú hajtóműre utal.
"Sportos" ráfordulás a "fájnelre" a 44-es út felett, alig pár száz méterre a pályavégtől
Az ohiói vendégek parancsnoki gépe a sárga-fekete fullánkos méhecskével
Irakot is megjárta nemrégiben a képen látható gép
Ezt onnan tudni, hogy a kabintető keret első része alatt látható bomba és gépágyú sziluettek a valós fegyver alkalmazást jelképezik
Feladatra induló Gripen kiborít a felszállás után
Az "Ancsa" iskolaköröket gyártott
A szlovén vendégek a Dunántúlt is megjárták.
Szemközt a "Sólyommal"
Szemközt egy másik sólyommal (vagy inkább vércse)
Az F-16-osoknak "hosszabb a lába", vagyis egy póttartállyal tovább képesek repülni, mint a Gripenek.