Hagyomány, hogy a katonai alakulatok és nekik otthont adó város között igyekeznek jó kapcsolatokat kialakítani. Különösen így van ez Szolnokon, amelynek közelében a 86. Helikopter Bázis található. Minden év augusztus 20-án a város lakói a Tisza felett látványos bemutató keretében ismerkedhetnek meg a reptér katonáinak munkájával, pontosabban csak annak egy kis részével. Ugyanitt található az az alakulat is, amelyről kevés szó esik, a vitéz Bertalan Árpád Különleges Műveleti Ezred katonái a honvédségen belül a legjobban képzettnek és legjobban felszereltnek számítanak. A "különlegesek" is részesei a bemutatónak, számukra rutin az ejtőernyőzés, vagy a vízbe ugrás a helikopterből.
A 2017. augusztus 17-én megtartott első gyakorló napon láthattuk a honvédség "új" eszközeit is. A mentőszolgálat állományából kivont AS350 Ecureuil (Mókus) könnyű helikopterek mellett műrepülést hajtott végre a csehektől idén tavasszal beszerzett Zlin 242-es alapfokú kiképző repülőgép is.
Május 20-án érkeztek vissza Oroszországból a nagyjavításon átesett Mi-17-esek. Ezek közül egy részese volt a bemutató gyakorló napjának.
Légierőnk legújabb szerzeménye a Zlin 242-es
A cseh fejlesztésű és gyártású típus kategóriájában kiváló ár/érték arányt képvisel, a tervek szerint a kétüléses és a négyüléses változatból összesen nyolc példányra kerül az ék alakú magyar felségjel. Csak az a kérdés, hogy mikor, ugyanis nem hivatalos információk szerint probléma van a gyártással. Egyelőre így csak kettő gép áll rendelkezésre.
A másik újdonság, a Mókus.
A "különlegesek" a fast rope segítségével pillanatok alatt elhagyják a helikoptert. A frissen nagyjavított gép oldala már jól összekormozódott a hajtómű égésgázai miatt. Ezért nem a műszaki katonák a felelősek. Több oka is lehet, a hajtómű kora, vagy beszabályozottsága, amit még a nagyjavítás idején végeztek el az oroszok. Érdekes módon a bal hajtómű kormol jobban, a jobb oldali alig. Az alapos mosást követően pár üzemórával már fekete a gép oldala,amit máshol az adott terület sötét színre festésével tesznek kevésbé feltűnővé. Annak idején a Mi-2-eseknél is hasonló volt a helyzet.
A "különlegesek" által tűzharc után elfogott "rossz fiút" kihallgatásra viszik
"Mókusszelidítők"
Menekülő galamb. Közel volt a végzetes rotorlapátokhoz
A Hende-féle beszerzés eredménye a civil konfigurációjú orosz Mi-8-as, ami a többihez képest kevésbé sokoldalú, hiszen fegyverzet felfüggesztők hiányában nem alkalmas tűztámogatásra.
Hideg vizes fürdő. Ruhában nem lehet kellemes a meleg ellenére sem.
A nagyjavított Mi-17N régebben többre volt képes, ugyanis a pilótáknak megvolt a képzettsége és jogosítása az éjjellátó szemüvegek használatához. Ma már nincs.
Önvédelmi képesség nélkül. Nem sok olyan NATO tagállam van, amelynek helikopterei semmilyen ma már alapvetőnek számító rakéták elleni felszerelés nélkül üzemelnek. Magyarország ilyen.
A 701-es oldalszámú nagyjavításra váró Mi-17-es. hat fegyverzet felfüggesztési ponttal.
Nemzeti ünnepen nem maradhat el a zászló
A 701-est szépen lemosták a bemutató előtt, nemrég még ez is jó kormos volt.
A Mi-17-es teher nélkül méretéhez képest kiválóan manőverezik.