Repülés, repülőgépek

jetplanes

jetplanes

Vadonatúj "neo"

2018. május 02. - stonefort2

Ferihegy benne van  a nemzetközi légi forgalom vérkeringésében, amit az is bizonyít, hogy a legújabb repülőgép típusok forgalomba állásukat követően röviddel megjelennek Budapesten. Pár nappal a szolgálatba állítását követően már láthattuk itt a Boeing 747-8F teherszállítót a Cargolux színeiben, a SWISS kanadai CS100-asát, vagy mint április utolsó napjaiban a British Airways A320neo-ját. Utóbbival a munka kapcsán is kapcsolatba kerültünk, így mód nyílt az alaposabb szemlélődésre. A "neo", azaz new engine options az új hajtómű típusra utal, a megrendelő igénye alapján két új generációs erőforrás áll rendelkezésre. A német Lufthansa már egy ideje repül hozzánk "neóval", de az a Pratt&Whitney meglehetősen problémás PW1100G hajtóművével üzemel. A gyermekbetegségek természetesen semmilyen komplex technikai eszközt nem kerülnek el, de nagyon úgy tűnik, hogy konkurens CFM Leap 1A több szempontból is jobb választás. Ez némileg konzervatívabb technológiákat tartalmaz, kétségtelenül bonyolult hajtómű, de hasonlóan alacsony üzemanyag fogyasztást és károsanyag kibocsátást produkál.

Mindig élmény egy vadonatúj repülőgéppel találkozni. A Brisitsh G-TTNB lajstromjelű A320neo gépe mindössze kettő nappal a szolgálatba állítását követően már itt volt Ferihegyen, így természetesen kívül-belül még "úja szaga" volt. Festékkopás, koszolódás sehol, ami egy idő után minden gépen megjelenik függetlenül a műszaki állapotától. Mégis, sokkal jobb egy ilyet látni, mint az "egyesen" némelyik teherszállító "kohószökevény csotrogányt" (típus és alkalmazó cég megnevezése nélkül)

Érkezik a G-TTNB, a British második "neo" gépe

dscn2593_resize.jpg

A hajtómű burkolata kissé aszimmetrikus, a jókora IDG (Integrated Drive Generator) miatt.

dscn2601_resize.jpg

A külső és belső fényforrások többsége LED-es

dscn2602_resize.JPG

Leap 1A új generációs hajtómű kompozit "fan" lapátokkal

dscn2603_resize.jpg

A külső és belső hajtómű burkolat is kompozit

dscn2606_resize.jpg

A pilótafülke berendezése nagyrészt változatlan

p1250883_resize.jpg

A lényeg. A tankoló panelen az érkező üzemanyag mennyiség látható,ami némileg több a szükségesnél, csak 6,6 tonna kellett volna a BUD-LHR útvonal teljesítéséhez. Egy régi A320-as viszont ritkán ment el 8,2 tonna alatt, vagyis a neo jó másfél tonnával kevesebbet "eszik" a két és fél órás repülés közben..

p1250880_resize.JPG

Szokatlanul lassan pörög fel a Leap 1A és szokatlan a hangja is

dscn2610_resize.JPG

Távozóban, alkonyatban

dscn2618_resize.jpg

dscn2625_resize.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr8713885442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása