Ferihegy benne van a nemzetközi légi forgalom vérkeringésében, amit az is bizonyít, hogy a legújabb repülőgép típusok forgalomba állásukat követően röviddel megjelennek Budapesten. Pár nappal a szolgálatba állítását követően már láthattuk itt a Boeing 747-8F teherszállítót a Cargolux színeiben, a SWISS kanadai CS100-asát, vagy mint április utolsó napjaiban a British Airways A320neo-ját. Utóbbival a munka kapcsán is kapcsolatba kerültünk, így mód nyílt az alaposabb szemlélődésre. A "neo", azaz new engine options az új hajtómű típusra utal, a megrendelő igénye alapján két új generációs erőforrás áll rendelkezésre. A német Lufthansa már egy ideje repül hozzánk "neóval", de az a Pratt&Whitney meglehetősen problémás PW1100G hajtóművével üzemel. A gyermekbetegségek természetesen semmilyen komplex technikai eszközt nem kerülnek el, de nagyon úgy tűnik, hogy konkurens CFM Leap 1A több szempontból is jobb választás. Ez némileg konzervatívabb technológiákat tartalmaz, kétségtelenül bonyolult hajtómű, de hasonlóan alacsony üzemanyag fogyasztást és károsanyag kibocsátást produkál.
Mindig élmény egy vadonatúj repülőgéppel találkozni. A Brisitsh G-TTNB lajstromjelű A320neo gépe mindössze kettő nappal a szolgálatba állítását követően már itt volt Ferihegyen, így természetesen kívül-belül még "úja szaga" volt. Festékkopás, koszolódás sehol, ami egy idő után minden gépen megjelenik függetlenül a műszaki állapotától. Mégis, sokkal jobb egy ilyet látni, mint az "egyesen" némelyik teherszállító "kohószökevény csotrogányt" (típus és alkalmazó cég megnevezése nélkül)
Érkezik a G-TTNB, a British második "neo" gépe
A hajtómű burkolata kissé aszimmetrikus, a jókora IDG (Integrated Drive Generator) miatt.
A külső és belső fényforrások többsége LED-es
Leap 1A új generációs hajtómű kompozit "fan" lapátokkal
A külső és belső hajtómű burkolat is kompozit
A pilótafülke berendezése nagyrészt változatlan
A lényeg. A tankoló panelen az érkező üzemanyag mennyiség látható,ami némileg több a szükségesnél, csak 6,6 tonna kellett volna a BUD-LHR útvonal teljesítéséhez. Egy régi A320-as viszont ritkán ment el 8,2 tonna alatt, vagyis a neo jó másfél tonnával kevesebbet "eszik" a két és fél órás repülés közben..
Szokatlanul lassan pörög fel a Leap 1A és szokatlan a hangja is
Távozóban, alkonyatban