A Duna feletti légi bemutató a szokásosan szerényre sikeredett, ami nem a résztvevők, hanem a szervezők irányában kritika. A kevesebb több lett volna, talán túl hosszú időre volt elnyújtva a hézagos program, amelyben főleg az ejtőernyősök kaptak több lehetőséget az indokoltnál. A hatalmas nemzeti színű zászlónak természetesen volt helye, hiszen az mikor, ha nem Szent István ünnepén szerepeljen. Kis dilemmát okozott, honnan lenne érdemes megörökíteni az eseményt. A délelőtti időpont ugyanis részben ellenfényessé tette a megszokott Citadelláról történő fotózást, de végül mégis emellett döntöttem, és jól tettem.
A Magyar Légierő három JAS-39C Gripen (a gyengébbek kedvéért nagy betűvel és egy "p"-vel!!!) harci repülőgépe kezdte meg a programot egy áthúzással, ezeket a Szolnokról felszállt négy Mi-17-es közepes szállító helikopter követte. Az egyik az áthúzások után a Parlament előtti Duna szakaszon pár perces bemutató hajtott végre, hasonlóan látványosan, és dinamikusan, mint ahogy azt estére is tervezik a szolnoki Tisza part felett. Az oldtimer és sport gépeken kívül két áthúzás erejéig láthattuk a légierő nemrégiben beszerzett Airbus A319-esét is.
Gripen-ek ellenfényben
Háttérben a SOTE Nagyvárad-téren lévő épülete
Mi-17-esek oda.......
.....és vissza
Csinos "másodpilóta" a jobb ülésben
Muzeális "Podva", azaz Po-2
Repülő "csirkecomb", vagyis a Mi-2-es és legfőbb légi tudora Imreh Lajos
Végre magyar és nem brit lajstromban az L-29 Delfin, pilótafülkéjében Szakács "Szaki" Gáborral, aki főállásban 737-est repül a Travel Service légitársaságnál.
Háttérben épülő stadion, de végre már jut pénz a honvédelemre is
A két varjú is kedvet kapott a kötelék repüléshez. perceken át kergették egymást.
A második Airbus áthúzás leszálló konfigurációban