2008. december 22-én, azaz tíz évvel ezelőtt vették át részlegesen a MiG-29-esektől a fegyveres készenléti szolgálatot az akkor új JAS-39C Gripen-ek Kecskeméten. A 2006-tól rendszerbe állított gépek személyzete addigra már elérte azt a kiképzettségi szintet, ami szükséges volt ahhoz, hogy a nap 24 órájában bonyolult időjárási viszonyok között is képesek legyenek a repülésre, és a légteret vagy a szabályokat megsértő légi járművek elfogására. Az eseményen jelen volt az akkori honvédelmi miniszter, a néha "érdekesen" öltözködő, vagy (és) szokatlan avató performanszokat előadó Szekeres Imre. A "keszi" géppárt a bázis akkori parancsnokhelyettese Kilián Nándor ezredes és a Puma század parancsnoka Asztalos István alezredes vezette, akik "éles" tűzkész AIM-9 Sidewinder rakétákkal az olaszországi Poggio Renatico-ból elrendelt riadót követően 11 órakor szálltak fel. Az egy órás feladat során a két gép egymás elfogását gyakorolta, majd párban szálltak le. Azóta a "keszi" 1200 "Tango" (gyakorló) felszállást végzett, 80 alkalommal konkrét "Alpha" feladattal emelkedtek a levegőbe, de szerencsére főként csak kommunikációs hiányosságokkal átrepülő utasszállítók igazoltatására volt szükség. Az esemény megörökítését nagyon szűk kör (két fő) számára engedélyezték, amiben pozitív értelemben volt szerepe az akkori HM sajtófőnökének, Bocskai Istvánnak, aki elődeihez és utódaihoz képest lényegesen jobban látta el feladatát. Sajnos azonban most a jelentős esemény tizedik évfordulójáról csak a bázis kerítésén kívülről tudunk megemlékezni, mivel nem tartották fontosnak azt, hogy ez illő és kellő nyilvánosságot kapjon. A mellékelt fotók 2008.december 22-én akkor és ott készültek.
Kigurul a felfegyverzett Gripen a még régi "keszi" hangárból
Gyorsítás utánégető nélkül
Miniszteri szemle
A feladat végeztével visszaérkező géppár. Nem sok látszik belőlük a rossz látási viszonyok miatt, de az esemény fontossága miatt dokumentálni kellett
Leszállás géppárban
Visszagurulás a pályán. A "keszi" sohasem a guruló úton megy vissza