Repülés, repülőgépek

jetplanes

jetplanes

Repülőgép szpotting Prágában

2020. február 08. - stonefort2

A cseh főváros nemzetközi repülőtere nagyságrendjét tekintve hasonló Ferihegyhez, bár az utaslétszámban előttünk járnak, hiszen az elmúlt évben közel 18 millióan fordultak meg a Vaclav Hávelről elnevezett légi kikötőben. Ugyancsak két futópályával üzemelnek, bár lényeges különbség Budapesthez képest, hogy ezek nem párhuzamosan épültek. A forgalmat több egymás melletti terminál szolgálja ki, magas színvonalon, de a reptér megközelítése itt is kissé problémás, hiszen hozzánk hasonlóan még csak tervezik a kötött pályás megoldást. A reptér kimondottan szpotter barát, itt is találhatók mesterséges dombok a fotósok számára, ezen felül a legjobb helyeken a drótkerítésen kialakított  nyílások könnyítik meg a képek készítését. Mivel már második alkalommal nyílt módom a reptérre eljutni, összeállítottam egy kis fotóalbumot a látnivalókról. 

A forgalom részben hasonló a miénkhez, ide is repül Európa szinte összes jelentős légitársasága, de emellett bőven találkozni mifelénk ismeretlen cégek gépeivel is. A repülőgép fotózás néhány "alapelve" nem realizálódott a legutóbbi látogatásom idején, mivel korlátozottak voltak a közlekedési lehetőségeim, emellett a befolyásolhatatlan tényező, az időjárás sem könnyítette meg a dolgomat. A végeredmény vagy ellenfényes, vagy szürkeségben készült fotók, de ha már ott voltam, nem hagytam ki a lehetőséget. 

A reptér a Google alapján

clip_8.jpg

A főbejárat

p1320645.jpg

Torony

dsc_0063.jpg

Itt is van kilátó terasz, ami ingyenesen látogatható, de természetesen csak plexi mögött

dsc_9935.jpg

Forgalom. Az OK-SWW lajstromjel régen HA-LOA volt a MALÉV színeiben

dsc_9949.jpg

Qatari A350 az One World festéssel

dsc_9946.jpg

Szuhoj Superjet. Jelentős az orosz forgalom, ennek egyik jele, hogy a reptéri épületekben az utastájékoztató feliratok az angol mellett oroszul és kínaiul szerepelnek

dsc_0105_1.jpg

A  kiszolgálást jelentősen megkönnyíti, hogy a "csápokon" rajta vannak a gépek földi kondícionálását biztosító  fűtő/hűtő berendezések, a lépcső korláton pedig a féktuskók és a bóják is.

dsc_9942.jpg

A350 érkezik Dohából a 24-es pályára

dsc_0135.jpg

Moszkvába indul a "Rosszíja" A320-asa

dsc_0165.jpg

Bolgár Embraer 190

dsc_0169.jpg

Egy másik Ex-MALÉV gép, ez volt a "Lóbéla", alias HA-LOB

dsc_0164.jpg

Az ATR rövidebb nekifutást igényel, így kevesebb földi gurulásra van szüksége, nem jött el a pályavégig.

dsc_0168.jpg

Szöulból jött a Korean-Air 787-ese, ezúttal kissé jobb időben a 30-as pályára

dsc_9960.jpg

Line up előtt a qatari A350

dsc_0065_1.jpg

A jobb "láb" már a levegőben

dsc_0073_1.jpg

Gulfstream üzleti gép indul, egy utas látszik is az ablakban

dsc_0030_1.jpg

"Égi bálna" érkezőben

dsc_0183.jpg

Fékezés, sugárfékkel csak a 2-es és 3-as hajtómű rendelkezik

dsc_0193_1.jpg

Semmi különös, csak megtetszett a kompozíció

dsc_0159.jpg

Érkezés Ibériából. A háttérből látszik, hogy ez nem friss, hanem nyári  fotó

dsc_1088_1.jpg

Az osztrák Fokker 70-es alja nem képhibától sárgás, hanem a pályavég mögötti virágzó repce ültetvény miatt

p1110617.jpg

Itt jobban látszik, az érkező a Swiss Tripla hetese alatt

p1110662_1.jpg

Ugyanő hátulról, a 12-es pályavégtől fotózva

dsc_1182.jpg

A rekordtartó óriás is volt már itt, 2016-ban. Sokunkat megtréfálva nem várt pályára érkezett

dsc_0887.jpg

A hat hajtóműves An-225 Mrija

dsc_0921_1.jpg

Rakodásra várva

dsc_0969.jpg

A tengeren túli vendég, a Delta 767-es

dsc_0784_1.jpg

Jobb fényekben az A380. Méretes reklámhordozó, valami labdarágók vannak a törzsére matricázva

dsc_1115.jpg

Az eddig látott képek elkészítésének lehetősége bárkinek adott, viszont a reptérnek van sok olyan része, amely már csak az ott dolgozók számára megközelíthető. Ilyen például a SmartWings légitársaság műszaki bázisa, ahol módom nyílt pár fotóra. 

Átmenetileg kényszerpihenőn lévő Boeing 737-8 MAX-ok

dsc_9965.jpg

A lekonzervált gépeket rendszeresen be kell vontatni a hangárba, és el kell végezni rajtuk az előírt karbantartásokat.

p1320603.jpg

A MAX belülről

p1320554.jpg

Az erő forrása, a CFM Leap 1B

p1320510.jpg

Kissé összetett szerkezet

p1320521.jpg

Régebbi NG-k (737-800 Next Generation) amelyek rendszeresen járnak Budapestre is.

p1320585.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr5815465334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása