A cseh főváros nemzetközi repülőtere nagyságrendjét tekintve hasonló Ferihegyhez, bár az utaslétszámban előttünk járnak, hiszen az elmúlt évben közel 18 millióan fordultak meg a Vaclav Hávelről elnevezett légi kikötőben. Ugyancsak két futópályával üzemelnek, bár lényeges különbség Budapesthez képest, hogy ezek nem párhuzamosan épültek. A forgalmat több egymás melletti terminál szolgálja ki, magas színvonalon, de a reptér megközelítése itt is kissé problémás, hiszen hozzánk hasonlóan még csak tervezik a kötött pályás megoldást. A reptér kimondottan szpotter barát, itt is találhatók mesterséges dombok a fotósok számára, ezen felül a legjobb helyeken a drótkerítésen kialakított nyílások könnyítik meg a képek készítését. Mivel már második alkalommal nyílt módom a reptérre eljutni, összeállítottam egy kis fotóalbumot a látnivalókról.
A forgalom részben hasonló a miénkhez, ide is repül Európa szinte összes jelentős légitársasága, de emellett bőven találkozni mifelénk ismeretlen cégek gépeivel is. A repülőgép fotózás néhány "alapelve" nem realizálódott a legutóbbi látogatásom idején, mivel korlátozottak voltak a közlekedési lehetőségeim, emellett a befolyásolhatatlan tényező, az időjárás sem könnyítette meg a dolgomat. A végeredmény vagy ellenfényes, vagy szürkeségben készült fotók, de ha már ott voltam, nem hagytam ki a lehetőséget.
A reptér a Google alapján
A főbejárat
Torony
Itt is van kilátó terasz, ami ingyenesen látogatható, de természetesen csak plexi mögött
Forgalom. Az OK-SWW lajstromjel régen HA-LOA volt a MALÉV színeiben
Qatari A350 az One World festéssel
Szuhoj Superjet. Jelentős az orosz forgalom, ennek egyik jele, hogy a reptéri épületekben az utastájékoztató feliratok az angol mellett oroszul és kínaiul szerepelnek
A kiszolgálást jelentősen megkönnyíti, hogy a "csápokon" rajta vannak a gépek földi kondícionálását biztosító fűtő/hűtő berendezések, a lépcső korláton pedig a féktuskók és a bóják is.
A350 érkezik Dohából a 24-es pályára
Moszkvába indul a "Rosszíja" A320-asa
Bolgár Embraer 190
Egy másik Ex-MALÉV gép, ez volt a "Lóbéla", alias HA-LOB
Az ATR rövidebb nekifutást igényel, így kevesebb földi gurulásra van szüksége, nem jött el a pályavégig.
Szöulból jött a Korean-Air 787-ese, ezúttal kissé jobb időben a 30-as pályára
Line up előtt a qatari A350
A jobb "láb" már a levegőben
Gulfstream üzleti gép indul, egy utas látszik is az ablakban
"Égi bálna" érkezőben
Fékezés, sugárfékkel csak a 2-es és 3-as hajtómű rendelkezik
Semmi különös, csak megtetszett a kompozíció
Érkezés Ibériából. A háttérből látszik, hogy ez nem friss, hanem nyári fotó
Az osztrák Fokker 70-es alja nem képhibától sárgás, hanem a pályavég mögötti virágzó repce ültetvény miatt
Itt jobban látszik, az érkező a Swiss Tripla hetese alatt
Ugyanő hátulról, a 12-es pályavégtől fotózva
A rekordtartó óriás is volt már itt, 2016-ban. Sokunkat megtréfálva nem várt pályára érkezett
A hat hajtóműves An-225 Mrija
Rakodásra várva
A tengeren túli vendég, a Delta 767-es
Jobb fényekben az A380. Méretes reklámhordozó, valami labdarágók vannak a törzsére matricázva
Az eddig látott képek elkészítésének lehetősége bárkinek adott, viszont a reptérnek van sok olyan része, amely már csak az ott dolgozók számára megközelíthető. Ilyen például a SmartWings légitársaság műszaki bázisa, ahol módom nyílt pár fotóra.
Átmenetileg kényszerpihenőn lévő Boeing 737-8 MAX-ok
A lekonzervált gépeket rendszeresen be kell vontatni a hangárba, és el kell végezni rajtuk az előírt karbantartásokat.
A MAX belülről
Az erő forrása, a CFM Leap 1B
Kissé összetett szerkezet
Régebbi NG-k (737-800 Next Generation) amelyek rendszeresen járnak Budapestre is.