2020. október 18-án délelőtt háromnegyed tízkor a magyar repüléstörténet szempontjából jelentős eseményre került sor Ferihegyen. Ekkor érkezett meg Dohából a legújabb repülőgépünk, egy Airbus A330-200F, amelynél nagyobb méretű még sohasem viselt magyar lajstromjelet. A HA-LHU (ex- A7-AFF) viszonylag új gép, 2014-ben készült és azóta első tulajdonosánál, a Qatar Airways állományában bonyolított le teheráru forgalmat. A nagy kapacitású, akár 70 tonna áruval is megpakolható típus beszerzése a COVID 19 járvány kapcsán merült fel, amikor kis befogadó képességű utasszállítók igénybevétele vált szükségessé kényszerűségből, a védekezéshez szükséges eszközök gyors szállítására Kínából. Fél tucatnál több ilyen járatot helyettesíthetett volna egyetlen A330F, amelynek törzsében három raktér is található. A 45 méter hosszú, 5,2 méter széles fő fedélzeten kívül a két padló alatti térben is elfér egy sor konténer és raklap, amelyeket akár 5900 km-re is eljuttathat.
Az 58,82 méter hosszú, 60,3 méter fesztávolságú 233 tonnás maximális felszálló tömegű gép az eddigi legnagyobb magyar tulajdonban, ennél a Pápán üzemelő C-17-esek ugyan még nagyobbak, de azokon csak a felségjel magyar, a NATO közös üzemeltetésében állnak, és nem mi rendelkezünk velük.
A HA-LHU egyelőre még nagyrészt az eredeti színeit viseli, de hamarosan új "ruhát" kap, és változatlanul polgári (a hírek szerint a Wizzair) üzemeltetésben, de állami tulajdonban marad.
Az érkezés pillanata a 31R pályán
Az ünnepélyes víz-sugaras üdvözlés ezúttal elmaradt, arra talán a hivatalos üzembe álláskor kerül majd sor.