Repülés, repülőgépek

jetplanes

jetplanes

2020 a közforgalmi repülésben az optikámon keresztül....

2020. december 29. - stonefort2

A légi forgalom növekedése az elmúlt években két számjegyű volt százalékban,  Ferihegyen 2019-ben már 15 millió utas fordult meg, amit  nehezen lehetett kezelni. A teljesítőképesség határán volt több reptéri cég  is, így félve indultunk neki a 2020-nak. Azt azonban senki sem gondolta volna, hogy több száz százalékos visszaesést hoz az új esztendő, "köszönhetően" a COVID 19 vírusnak, amely padlóra küldte az iparágat. Ennek ellenére nem volt hiány fotózni valókból, hiszen például a teheráru forgalom terén egyáltalán nem volt jelentős változás sőt, több légitársaság is teher fuvarozásra "sorozta be" számos utasszállító repülőgépét.

Csendélet Ferihegyen. Sajnos a szó szoros értelmében.

p1330880.jpg

A lengyel LOT díszfestésű Dreamliner-e is árut szállított

dsc_1431.jpg

dsc_7063.jpg

A LOT kisebb gépekkel is jár néha, hiszen ha csekély is, de azért van utas forgalom.

dsc_6789.jpg

Eső után, alkonyatban

dsc_6855.jpg

A német Lufthansa kb. negyven gépét tárolja hosszú távon Ferihegyen

dsc_6986.jpg

Kivételesen néhány prágai fotó is becsúszott, hiszen februárban néhány napot ott töltöttem. Dubajból érkezik az Emirates A380-asa.

dsc_0183.jpg

A szomszédos Qatar légitársasága is közlekedik minden európai nagyvárosba, a képen egy A350-es érkezik...

dsc_0135.jpg

...itt meg indul

dsc_0075.jpg

Egy régi ismerős. A jelenleg a cseh Smart Wings színeiben repülő gép hajdan a MALÉV állományában HA-LOB névre hallgatott.

dsc_0161.jpg

A kilátó terasz üvegén keresztül

dsc_9937.jpg

A prágai karbantartó hangárban. A képen egy Boeing 737MAX-8 Leap 1B hajtóműve

p1320498.jpg

És a pilóta kabin. Sokat tudó gép, még a "rossz híre" ellenére is

p1320554.jpg

A Smart Wings flottájában kilenc MAX várja, hogy újra repülhessen. A tilalmat már feloldották, a szükséges módosításokat és pótlólagos pilóta képzést követően ha a forgalmi helyzet kívánja, újra szolgálatba állnak.

p1320603.jpg

Ez is egy Qatar-ból jött gép, de Boeing 777-es. Egy kis kitérőt téve megemlítem, hogy (csak) Ferihegyen a cég megtiltotta a gépei fotózását, amit közlök, az vagy nem ott, vagy a kerítésen kívülről készült ahol már nincs hatáskörük.

dscn5981.jpg

Orosz regionális cégecske CRJ 200-al. Adózási trükkök miatt még az Aeroflot gépeinek sem orosz a lajstromjele.

dsc_0062.jpg

FedEx 757-200 érkezik a 31L pályára. Hétköznapokon reggel fél nyolckor szoktak jönni, de ezt néha felborította a járvány

dsc_0223.jpg

Esti induló, nyáron 21 órakor még világos van. A gép gurulásra kész, a hajtóművek járnak.

dsc_3236.jpg

Reggeli leszállás a 13R pályára

dsc_5111.jpg

Volt egy időszak, amikor nap közben távozott Párizsba

dsc_2095.jpg

Nappal régebben lehetetlen lett volna ilyen képeket készíteni, hiszen mindig este indultak.

dsc_1518.jpg

A britek kormányzati szállításokra szolgáló Ba-146-osa, különleges önvédelmi eszközökkel, amelyek képesek eltéríteni a gép ellen indított infravörös önirányítású rakétákat. 

dsc_0171.jpg

Ezen a képen jobban látható a három lézeres berendezés. Egy a törzs alatt kettő két oldalt a törzsvégen.

dsc_9897.jpg

Az üzleti "jet-ek" egyik reprezentánsa a Bombardier Global 6000.

dsc_6150.jpg

Egy kis nosztalgia. Az eredeti MALÉV színeire lefestett Tu-154-es hálás fotótéma. 

dsc_0419.jpg

Az öreg "Nagytuskót" néha közszemlére teszik

dsc_7162.jpg

Néha meg hasznos segédeszköz, például a jégtelenítő berendezés kezelésére oktatnak a segítségével, így legalább néha le lesz mosva.

dsc_0423.jpg

Különleges vendég, a belorusz Rada Il-62-ese. Már alig néhány repül

dsc_1220.jpg

A Kalitta 747-ese

dsc_0337.jpg

A Jumbo Jet az utasforgalomban már visszaszorulóban van a gazdaságosabb típusok miatt, de a teherszállításban még sokáig tényező lesz.

dsc_3493.jpg

Van alatta kerék, rendesen. De kell is a 400 tonnához.

dsc_3499.jpg

A stafétabotot lassan átveszi a 777F, amely négy helyett kettő hajtóművel, azaz sokkal gazdaságosabban  közel hasonló teljesítményre képes

dsc_1769.jpg

Szöulból érkező tehergép, a Cargo-dombon fotósok várják

dsc_3354.jpg

Nyári hajnal

dsc_1300.jpg

Ősszel megérkezett a valaha volt legnagyobb méretű magyar repülőgép, a Qatar légitársaságtól kedvező áron átvett A330F teherszállító a HA-LHU.

dsc_8876.jpg

Egyre ritkább látvány az Airbus A340, annak is a legnagyobb változata, amely teherárut hozott Budapestre

dsc_2460.jpg

Az egyes terminálon a tehergépek száma nem csökkent

dsc_2396.jpg

A kettes mellett nemrégiben épült másik teheráru bázison kettő 747-es fér el egymás mellett

dsc_4980.jpg

Záporeső a háttérben

dsc_2849.jpg

A főfutóművek mögötti "füstcsík" a fékekből kiáramló karbonszál por. Csak egy tizedmásodpercig látható.

dsc_3271.jpg

Viharfelhők a reptér felett. Nem csak képletes értelemben.

dsc_2794.jpg

Orrkerék csere

p1330593.jpg

A 747F két nagyméretű rakodó ajtóval rendelkezik. A törzs bal oldalán a szárny mögött is van egy. A padló alatti rakterek ajtajai a másik oldalon találhatók, így párhuzamosan két oldalról és elölről folyhat a rakodás.

dsc_3559.jpg

Az üveggömbön át feje tetejére áll a világ.

p1330464.jpg

FedEx szokatlan perspektívából

dsc_7154.jpg

Egyezményes jel, minden OK

dsc_7318.jpg

Hajnali induló

dsc_8425.jpg

Ez meg esti.

dsc_5556.jpg

dsc_9962.jpg

Elvétve látni aktív Tu-154-est. Nálunk járt egy Kirgizisztánból

dsc_8146.jpg

Ritka szép gép a 757-es, még ha régi is. Valami labdarágó csapatott hozott, mert azokra nem hat a vírus.

dsc_7933.jpg

Akinek ez giccses, azt sajnálom. Nekem szép, de szigorúan a szivárvány mögöttes társadalmi jelentése nélkül

dsc_2153.jpg

Ő is a reptér életéhez tartozik, mégpedig szervesen

dsc_2030.jpg

Játék a fénnyel

dsc_8105.jpg

A litvánoknak van néhány speciális festésű A220-asuk

dsc_9834.jpg

Jumbo Jet a természet tükrében

p1330461.jpg

Madarak

dsc_8228.jpg

A Mentőszolgálat EC135 helikoptere. A pilóta teljes védőfelszerelésben. Nem lehet kényelmes így dolgozni

dsc_2254.jpg

Az egyik "leghűségesebb" cég a KLM, vírus ide, vagy oda, ezek repülnek Budapestre

dsc_7961.jpg

"Napkutya", vagy melléknap jelenség

p1330914.jpg

Este az egyesen. Indulásra kész az ASL 757-ese

dsc_9668.jpg

A West Atlanic cég képen látható gépe már több mint 85 ezer (!) órát repült.

dsc_3052.jpg

Peches októberi sétarepülés. Az egész országot felhőzet borította

dsc_9975.jpg

Előkészítés közben az első "rendes" teherjáratra

dsc_1839_1.jpg

Vontatás közben az egyesre, két nappal az év vége előtt

dsc_1861.jpg

Az A330F pilótafülkéje

dsc_1888.jpg

Nagyon remélem, hogy a következő év végén változatosabb, eredményesebb összegzésre keríthetek majd sort. 2020-ban ennyire tellett. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr2616362760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása