A légi forgalom növekedése az elmúlt években két számjegyű volt százalékban, Ferihegyen 2019-ben már 15 millió utas fordult meg, amit nehezen lehetett kezelni. A teljesítőképesség határán volt több reptéri cég is, így félve indultunk neki a 2020-nak. Azt azonban senki sem gondolta volna, hogy több száz százalékos visszaesést hoz az új esztendő, "köszönhetően" a COVID 19 vírusnak, amely padlóra küldte az iparágat. Ennek ellenére nem volt hiány fotózni valókból, hiszen például a teheráru forgalom terén egyáltalán nem volt jelentős változás sőt, több légitársaság is teher fuvarozásra "sorozta be" számos utasszállító repülőgépét.
Csendélet Ferihegyen. Sajnos a szó szoros értelmében.
A lengyel LOT díszfestésű Dreamliner-e is árut szállított
A LOT kisebb gépekkel is jár néha, hiszen ha csekély is, de azért van utas forgalom.
Eső után, alkonyatban
A német Lufthansa kb. negyven gépét tárolja hosszú távon Ferihegyen
Kivételesen néhány prágai fotó is becsúszott, hiszen februárban néhány napot ott töltöttem. Dubajból érkezik az Emirates A380-asa.
A szomszédos Qatar légitársasága is közlekedik minden európai nagyvárosba, a képen egy A350-es érkezik...
...itt meg indul
Egy régi ismerős. A jelenleg a cseh Smart Wings színeiben repülő gép hajdan a MALÉV állományában HA-LOB névre hallgatott.
A kilátó terasz üvegén keresztül
A prágai karbantartó hangárban. A képen egy Boeing 737MAX-8 Leap 1B hajtóműve
És a pilóta kabin. Sokat tudó gép, még a "rossz híre" ellenére is
A Smart Wings flottájában kilenc MAX várja, hogy újra repülhessen. A tilalmat már feloldották, a szükséges módosításokat és pótlólagos pilóta képzést követően ha a forgalmi helyzet kívánja, újra szolgálatba állnak.
Ez is egy Qatar-ból jött gép, de Boeing 777-es. Egy kis kitérőt téve megemlítem, hogy (csak) Ferihegyen a cég megtiltotta a gépei fotózását, amit közlök, az vagy nem ott, vagy a kerítésen kívülről készült ahol már nincs hatáskörük.
Orosz regionális cégecske CRJ 200-al. Adózási trükkök miatt még az Aeroflot gépeinek sem orosz a lajstromjele.
FedEx 757-200 érkezik a 31L pályára. Hétköznapokon reggel fél nyolckor szoktak jönni, de ezt néha felborította a járvány
Esti induló, nyáron 21 órakor még világos van. A gép gurulásra kész, a hajtóművek járnak.
Reggeli leszállás a 13R pályára
Volt egy időszak, amikor nap közben távozott Párizsba
Nappal régebben lehetetlen lett volna ilyen képeket készíteni, hiszen mindig este indultak.
A britek kormányzati szállításokra szolgáló Ba-146-osa, különleges önvédelmi eszközökkel, amelyek képesek eltéríteni a gép ellen indított infravörös önirányítású rakétákat.
Ezen a képen jobban látható a három lézeres berendezés. Egy a törzs alatt kettő két oldalt a törzsvégen.
Az üzleti "jet-ek" egyik reprezentánsa a Bombardier Global 6000.
Egy kis nosztalgia. Az eredeti MALÉV színeire lefestett Tu-154-es hálás fotótéma.
Az öreg "Nagytuskót" néha közszemlére teszik
Néha meg hasznos segédeszköz, például a jégtelenítő berendezés kezelésére oktatnak a segítségével, így legalább néha le lesz mosva.
Különleges vendég, a belorusz Rada Il-62-ese. Már alig néhány repül
A Kalitta 747-ese
A Jumbo Jet az utasforgalomban már visszaszorulóban van a gazdaságosabb típusok miatt, de a teherszállításban még sokáig tényező lesz.
Van alatta kerék, rendesen. De kell is a 400 tonnához.
A stafétabotot lassan átveszi a 777F, amely négy helyett kettő hajtóművel, azaz sokkal gazdaságosabban közel hasonló teljesítményre képes
Szöulból érkező tehergép, a Cargo-dombon fotósok várják
Nyári hajnal
Ősszel megérkezett a valaha volt legnagyobb méretű magyar repülőgép, a Qatar légitársaságtól kedvező áron átvett A330F teherszállító a HA-LHU.
Egyre ritkább látvány az Airbus A340, annak is a legnagyobb változata, amely teherárut hozott Budapestre
Az egyes terminálon a tehergépek száma nem csökkent
A kettes mellett nemrégiben épült másik teheráru bázison kettő 747-es fér el egymás mellett
Záporeső a háttérben
A főfutóművek mögötti "füstcsík" a fékekből kiáramló karbonszál por. Csak egy tizedmásodpercig látható.
Viharfelhők a reptér felett. Nem csak képletes értelemben.
Orrkerék csere
A 747F két nagyméretű rakodó ajtóval rendelkezik. A törzs bal oldalán a szárny mögött is van egy. A padló alatti rakterek ajtajai a másik oldalon találhatók, így párhuzamosan két oldalról és elölről folyhat a rakodás.
Az üveggömbön át feje tetejére áll a világ.
FedEx szokatlan perspektívából
Egyezményes jel, minden OK
Hajnali induló
Ez meg esti.
Elvétve látni aktív Tu-154-est. Nálunk járt egy Kirgizisztánból
Ritka szép gép a 757-es, még ha régi is. Valami labdarágó csapatott hozott, mert azokra nem hat a vírus.
Akinek ez giccses, azt sajnálom. Nekem szép, de szigorúan a szivárvány mögöttes társadalmi jelentése nélkül
Ő is a reptér életéhez tartozik, mégpedig szervesen
Játék a fénnyel
A litvánoknak van néhány speciális festésű A220-asuk
Jumbo Jet a természet tükrében
Madarak
A Mentőszolgálat EC135 helikoptere. A pilóta teljes védőfelszerelésben. Nem lehet kényelmes így dolgozni
Az egyik "leghűségesebb" cég a KLM, vírus ide, vagy oda, ezek repülnek Budapestre
"Napkutya", vagy melléknap jelenség
Este az egyesen. Indulásra kész az ASL 757-ese
A West Atlanic cég képen látható gépe már több mint 85 ezer (!) órát repült.
Peches októberi sétarepülés. Az egész országot felhőzet borította
Előkészítés közben az első "rendes" teherjáratra
Vontatás közben az egyesre, két nappal az év vége előtt
Az A330F pilótafülkéje
Nagyon remélem, hogy a következő év végén változatosabb, eredményesebb összegzésre keríthetek majd sort. 2020-ban ennyire tellett.