Repülés, repülőgépek

jetplanes

jetplanes

A szliácsi repülőnap újdonsága

2016. augusztus 30. - stonefort2

                                       

A szervezés hiányosságai miatt az eddigi leggyengébb színvonalú szlovákiai légi bemutató sokak által várt résztvevői voltak az ukrán légierő Szu-27-esei. Ezek néhány éve egyszer már voltak  a Zólyomtól pár kilométerre lévő légi bázison, és akkor is nagy sikert arattak. A hatalmas Szuhoj ezúttal nem a látványos repülésével tűnt ki, hanem az egyszerű jelenlétével, a rendkívül esztétikus kialakítású gép a szépségének, és nem a nagyobb mértékben vélt, kisebb mértékben valós harcászati képességeinek köszönheti népszerűségét.

p1150379.jpg

Ugyanis régi típusról van szó, amelynek fedélzeti elektronikája csak újkorában, a kilencvenes évek legelején   tartozott az élvonalba. Ukrajna függetlenné válását követően 70 példányt „örökölt” a szovjet légierő állományából ezek egy része még szolgálatban lesz egy darabig. Eredeti képességeik azonban ma már nem elégségesek, így kidolgoztak számukra egy önálló korszerűsítési programot.

p1150258.jpg

A Zaporozsjéban lévő repülőgép javító üzemben 2012-ben készült el az első kétüléses, 71-es oldalszámú gép átalakítása, amelynek tesztelése két éven át tartott. Az ukrán elnök Petro Porosenko jelenlétében 2015 októberében vette át a légierő  831. ezrede a mirgorodi bázison a Szu-27UB1M jelzésű gépet, amelyet az 58-as oldalszámú együléses Szu-27P1M követett. Minő „véletlen”, pont ez a két gép volt a résztvevője a szliácsi repülőnapnak.

p1150260.jpg

A részleges korszerűsítés eredményeképpen 30%-al nőtt az RLPK-27 N001 Mecs fedélzeti radar felderítési távolsága, beépítették az amerikai GPS és az orosz GLONASS műholdas navigációs rendszer vevő egységét, új a leszállító rendszer, a saját-idegen felismerő IFF, az adatrögzítőket digitalizálták, korszerűbb lett a rádió, stb. Ezen felül természetesen élettartam növelő szerkezeti javításra is sor került. A többi üzemben tartott gép hasonló korszerűsítése folyamatban van.

p1150392.jpg

Ukrajna gazdasági helyzete változatlanul súlyos, felmerülhet a kérdés, hogy akkor miért költenek a külföldi légi bemutatókon történő részvételre. A válasz egyszerű, az ország igyekszik fokozni a nemzetközi ismertségét, létjogosultságát. A repülőnapokon százezrek, a médiában milliók  látják az ukrán felségjelet, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy Európában elfogadottabbá váljon az ország támogatása, amire nagy szükség van a burkolt orosz agresszió és terjeszkedés miatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr2111662524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása