A szovjet eredetű Mil Mi-2-es könnyű helikopter több évtizedes múltra tekinthet vissza Magyarországon. A múlt idő már jogos, ugyanis 2017 január végétől befejeződött a típus hazai pályafutása.(legalábbis az állami szervezeteknél, magáncégeknél még található belőle) A légi mentőszolgálat, a légierő és a légirendészet is alkalmazta a Mi-2-est, az utóbbi állományában üzemelt még két példány napjainkig.
A külső kialakítása miatt nem túl hízelgő becenevű "Csirkecomb" megbízhatósága, teljesítménye megfelelt a célnak, azonban az üzemeltetési költségei, munkaigényessége a rövidebb javításközi üzemidők miatt már nem vette fel a versenyt korszerűbb vetélytársaival, ezért és a koruk miatt megértek a nyugdíjazásra.
A párhuzamosan üzemeltetett amerikai MD500-asok még szolgálatban maradnak, ezek mellé érkezett 2016 második felében az öt ugyancsak amerikai gyártású MD902-es, amelyek hosszú távon kielégítik a légi rendészet igényeit. A németektől használtan, de nagyjavítást követően beszerzett forgószárnyasok különlegesnek tekinthetők, ugyanis nincs faroklégcsavarjuk, a főrotor forgatónyomatékát a NOTAR rendszer egyenlíti ki.
Ez különösen előnyös az ismeretlen területen végzett leszállásoknál, ahol nem kell attól tartani, hogy a faroklégcsavar tereptárgyakhoz, fákhoz ütközhet és az emberek számára sem jelent veszélyt. Az új típus ünnepélyes szolgálatba állítására 2017. január 26-án került sor a média jelenlétében.
Pontosabban "média" alatt főleg a napilapok, elektronikus sajtó és a bulvár értendő, ugyanis a szaksajtó jelentős részben távol maradt. No nem az érdeklődés hiánya, hanem a meghívás elmaradása miatt. Az illetékesek számára úgy tűnik nem fontos a szakszerű tájékoztatás, a nem mindennapi információszerzés és a repülés lehetőségét így "fű-fa-virág" élvezhette, csak azok nem, akik ezt talán szakmai szemmel jobban tudták volna értékelni.
A 900-as oldalszámú MD902-es némileg különbözik társaitól, és nem csak a szürke színe miatt. Ez ugyanis VIP szállításra szolgál majd.