Egy nagy mennyiségben épített repülőgép típus "életében" is vannak mérföldkövek, általában valamelyik kerek gyártási számú kap megkülönböztetett figyelmet. A világ legsikeresebb utasszállító repülőgépe az amerikai Boeing 737-es, amelyből 2017. április 30-ig 9480 darabot adtak át, ugyanekkor a teljes megrendelés szám 13964 volt. A Boeing gyár hosszú határidőre képes csak teljesíteni a megrendeléseket, a tízezredik 737-est még 2012-ben igényelték, és csak 2018-ban kerül átadásra, noha már havonta 42 darabra növelték a gyártás ütemét. A tízezredik gép minden bizonnyal megkülönböztetett figyelmet kap, és ez olyan külsőségekben is megnyilvánul majd, mint a gép festése. A régebbi "mérföldkövek" közül néhány Ferihegyen is megfordul. Két különböző hatezredik példány is létezik, amelyekkel módom nyílt "találkozni.
Ez furcsán hangzik de igaz. A 737-es egy típuscsalád, több változattal és generációval. Az első hatezredik a Norwegian fapados cég állományába került LN-NOL lajstromjelzéssel 2009 áprilisában, a függőleges vezérsíkján hatalmas 6000-es számmal, ami az 1967 óta gyártott összes 737-est jelképezte. Az első 100/200-as verzióból közel 1200 darab készült, ezeket követte kétezer "Classic" 300/400/500-as változat, majd a kilencvenes évek végétől jött a minden eddiginél sikeresebb NG.(600/700/800/900)
Az LN-NOL rendszeres vendég volt Ferihegyen, és nem csak a menetrend szerinti forgalom miatt. A budapesti ACE (Aeroplex of Central Europe) cég hangárjában építették be a fedélzeti wifi rendszert, amelynek nagyméretű műholdvevő antennája a törzs tetejére került. Aztán ugyanez a gép már megváltozott,
EI-FHC lajstromjellel több alkalommal időszakos karbantartásra jött az ACE "szomszédjába" a Lufthansa Technik ferihegyi bázisára, ahol 2017 tavaszán már megváltozott külsővel láttuk, az indonéz Sriwijaya Air színeiben, PK-CRD lajstrommal, és a hatezres számra történő külső utalás nélküli festéssel. Mivel a gép lízing konstrukcióban üzemelt, többször változott a lajstroma és az üzemeltetője is.
A másik hatezredik 737-essel 2017 május 30-án "találkoztam", amikor megérkezett Ferihegyre a Turkish Airlines TC-JVZ jelű 737-800-asa Isztanbulból. A 2016 júliusában üzembe állított gép orrán virító piros felirat arra utalt, hogy ez a hatezredik NG változat, vagyis csak erre az egy verzióra vonatkozó darabszám.
Az NG változatok evolúciója nem állt meg. A kilencvenes évek végén gyártott 800-as NG és egy mai lényegesen eltér, ami nem csak apróságokban jelent különbséget, hanem például gazdaságosságban is, mégpedig a javulás kétszámjegyű százalék értékben értendő.
A karbonszálas féktárcsák alkalmazása egyedül mázsás nagyságrendű tömeg megtakarítást jelent, az új gépeken már a hosszabb élettartamú LED-es fényszórókat alkalmazzák, a CFM56-7-es hajtóművek is módosultak, és a sok egyéb apró korszerűsítést még lehetne sorolni.
A 6000. NG pilótafülkéje
A 737-es típuscsalád összesítve már csaknem 300 millió (!!!!) órát töltött a levegőben. Minden ötödik másodpercben fel- vagy leszáll egy 737-es, és egyidejűleg kb 1250 példányuk van a levegőben a világon. 190 ország 250 légitársasága üzemelteti teljes elégedettséggel, és ezek a számok a jövőben felfelé tovább módosulnak,. hiszen a következő generációt képviselő MAX verzió is hasonlóan sikeres lesz, ami már most látszik a több ezres megrendelés állományból.