A megboldogult, hajdan jobb sorsra érdemes MALÉV egymást évente váltó vezérigazgatói más-más stratégia mentén képzelték el a vállalat jövőjét, de egyikük sem kapott lehetőséget arra, hogy végigvigye a terveit. Ezért aztán felemás módon történtek a flotta típusváltásai is.
A kanadai Bombardier által gyártott CRJ 200-asból eredetileg nyolc példány rendszeresítését tervezték. A MALÉV Express leányvállalt feladata a regionális forgalom bonyolítása és "ráhordás" lett volna, vagyis a Budapestről tovább utazók Ferihegyre juttatása főként a Balkánról.
A 2002-től rendszerbe álló gépek száma azonban csak négy darab lett, vagyis az előzetes számítások és kalkulációk borultak.
Mindössze hat évvel az üzemkezdet után már le is állították a típust, közülük három új tulajdonoshoz került, de egy, a HA-LNA Ferihegyen ragadt. A MALÉV tönkretételét követően a lekonzervált gép állaga egyre romlott, és az értékesítése sikertelen maradt. Pedig voltak olyan tervek, amelyek szerint kormányzati célokra rendszeresítik, de nem lett belőle semmi.
2017-ben azonban a tetszhalott "Fönixmadár" feltámadt, egy közép-ázsiai cég látott benne fantáziát, ezért a HA-LNA a ferihegyi Aeroplex of Central Europe hangárjában "újjászületett".
Pontosabban repülőképes állapotba hozták a cég szakemberei, akiknek még érvényes volt a típus jogosítása. November közepére a HA-LNA újra alkalmassá vált arra, hogy a levegőbe emelkedjen.