A hazai légi mentőszolgálat "igáslova" volt hosszú időn keresztül a francia Aerospatiale AS350B2 Ecureuil (Mókus) könnyű helikopter. A típus három példánya számtalan, balesetben súlyosan sérült embert juttatott gyorsan kórházba, az egyszerű üzemeltetésű és megbízható helikopternek így sokan köszönhetik az életüket. Az EU előírásai azonban nem tették tovább lehetővé a típus ezen feladatkörben történő további üzemeltetését, mivel csak egyetlen hajtóművel rendelkezik. Noha a Turbomeca Arriel az egyik legegyszerűbb kialakítású és magas üzembiztonságú erőforrás, a jövőben csak két hajtóműves típusok láthatnak el közfeladatot lakott terültetek felett. A Mókusok azonban nem maradtak munka nélkül, a légierő állományába kerültek 2016 nyarától futár és egyéb feladatokra. A nagyobb típusokhoz képest lényegesen olcsóbb üzemeltetési költségeik miatt megfelelnének kiképzési célokra is.
Az AS350B2 három példánya repült a mentőszolgálat színeiben. Az újonnan vásárolt HA-BDA 1991-ben került Magyarországra, jelenleg ez viseli a 101-es oldalszámot a légierőben. A második gép a BDB (mai jelzése 102) 1992-től üzemelt, ez ugyancsak újonnan érkezett, viszont az 1994-ben beszerzett BDC már korosabb volt, hiszen 1983-ban gyártották és mielőtt hozzánk került, német és belga lajstromban repült. Ez a gép csak 2009-ig üzemelt, mivel földi próba közben balesetet szenvedett, és túl sokba került volna a javítása.
Mókus a pápai hangárban
A két pilóta mellett négy főt szállíthat
A műszerfal még az előző generációt idézi
Repülő Mókus
A Turbomeca Arriel több mint 800 lóerős
HA-BDC időszakos javításon
A törzs középső részén látható a műanyag üzemanyag tartály
Félmerev rotoragy