Repülés, repülőgépek

jetplanes

jetplanes

MAXimális hatékonyság

2017. május 17. - stonefort2

2017 május közepén az előzetes terveknek megfelelően, komolyabb határidő csúszás és költség túllépés nélkül megkezdődött a Boeing legújabb üdvöskéjének forgalomba állítása. A 737MAX a jól bevált alaptípus negyedik továbbfejlesztett generációja, amely a gazdaságosság százalék arányában kétszámjegyű javulást hoz a legutolsó NG verzióhoz képest, amely már eleve ugyanekkora előrelépést jelentett a még régebbi Classic (737-300/400/500) típushoz viszonyítva.

A Boeing a gazdaságosság terén tartja  a lépést a konkurens Airbus típusokkal, a 737-es azonban egy fontos dologban előnyt élvez. Ez a megbízhatóság. Megfelelő üzemeltetési háttér esetén sokkal kevesebb dolga van a műszaki állománynak, mint például a hasonló kategóriájú Airbus 320-asokon dolgozó kollégáiknak. 

A MAX első üzembe állítója a maláj Malindo Air légitársaság, amelyet hamarosan követ egy sor másik, hiszen a típusra már több ezres megrendelés van. 

A mellékelt fotókat a MAX első külföldi bemutatkozásakor készítettem 2016 júliusában Farnborough-ban. A képek nem adják vissza a látványos bemutató repülést, amelyről mellékelve itt látható egy video.

https://www.youtube.com/watch?v=1XEsSRqnOwc

dsc_0538_resize.jpg

Felszálláshoz gurul a MAX prototípus

dsc_0557_resize.jpg

Emelkedés MAXimális szögben, zivatarfelhővel a háttérben

dsc_0627_resize.jpg

Az új szárnyvégfülekről könnyen felismerhető a MAX

dsc_0639_resize.jpg

dsc_0652_resize_1.jpg

p1130615_resize.JPG

Módosított orrfutó. A MAX fent "hordja az orrát", hogy megfelelő magasságban legyen  a hajtóművek szívócsatornája

p1130595_resize.JPG

A farokkúp áramvonalazása módosult

p1130517_resize.jpg

Az APU (segédhajtómű) levegő beömlő nyílása teljesen zárható

p1130625_resize.JPG

A korszerű aerodinamika mellett a gazdaságosság másik főszereplője az új Leap 1B hajtómű

p1130618_resize.JPG

A főfutó gondolából hiányzik a generációkon keresztül változatlan "spoiler mixer", mivel a bedöntést segítő illetve a fékezésnél légellenállást növelő aerodinamikai felületek vezérlése már "fly-by-wire" rendszerrel, elektronikusan történik. A vezérlés többi része maradt hagyományos.

p1130601_resize.JPG

A konyhák "dizájnja" teljesen újszerű

p1130602_resize.JPG

Teszt berendezés az utastérben. A gyakorlatias jenkik mindenre gondolnak, pohártartók is vannak a számítógép állványon.

p1130604_resize.JPG

Színes szélesvásznú műszerfal

p1130605_resize.JPG

A középső kezelőpad nem sokat változott

p1130607_resize.JPG

A P5-ös panel is ismerős

 

 

dsc_0652_resize.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr6012510609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása