2017. június 15-én délelőtt öt amerikai AH-64D Longbow Apache szállt le Budapest nemzetközi repülőterén. A harci forgószárnyasok a Noble Jump 2017 hadgyakorlatról visszafelé tartva szakították meg útjukat fővárosunkban, amely közkedvelt hely az amerikai katonák körében. A Task Force Viper gépei az US ARMY 1-3 harci- felderítő zászlóaljához tartoznak és az alakulat neve "Assassins", azaz, "merénylők". Gépeik, az AH-64D Longbow Apache-ok hamarosan korszerűsítésen esnek át, noha most is a legmodernebbnek számítanak kategóriájukban. Mifelénk nem megszokott dolog, hogy műszaki állomány nélkül a pilóták és az operátorok végezték el a gépek repülés utáni ellenőrzését, és "takarását", vagyis a kabintetők, felderítő radar leponyvázását és a záródugók, valamint földi biztosítékok behelyezését.
Délután érkezett meg a különítmény többi része, három hasonló Apache és kettő CH-47F Chinook nehéz szállító helikopter, amelyek tankolást követően a füves parkolóhelyre repültek át.
Jó pihenést Budapesten!
A leszállást követő első teendő a tankolás
A rotoragy tetején szerelték fel a Longbow radart
A pilóta műszerfala nem túl bonyolult
A pilóta sisakja nem véletlenül tűnik komplexnek, ezzel lehet irányozni a gépágyút. Amerre a fej fordul, arra mozdul a 30 mm-es Chain Gun
A sisakra "pattintható" célzó, amely éjszaka is működik
A Mi-24-es pilótafülkéje azért tágasabb, bár nem ez a fő szempont egy harci helikopternél
Nehéz a "pokoltűzzel" szembenézni, bár most veszélytelen, hiszen csak gyakorló rakétáról van szó
A "radaros" gépek adatátviteli rendszeren keresztül osztják ki a célpontokat, így egyikük sem támadja véletlenül ugyanazt.
Délután megjött a műszaki csapat is
A Longbow radar
Rövid repülés előtt, a gurulóútról a füves állóhelyre
A katona nem pihen, valamit ellenőriz
A "Merénylők" jelvénye