A NATO európai tagállamainak részvételével június 10-étől zajló ETAP-T 18 (European Transport Airlift Programme- Training 2018) nemzetközi légi hadgyakorlatának eseményei ma részben Szolnokon történtek. A pápai légi bázisra települt katonai teherszállítók egy része először a szandaszőlősi sportreptéren dobott le ejtőernyőkkel rakományt és deszantos katonákat, majd a szolnoki repülőtéren gyakorolták a füves pályáról történő üzemelést. Érdekesség, hogy ezt csak a C-130 Hercues típus különböző régebbi és korszerűsített változataival végezték, a német Luftwaffe C-160 Transall gépe a betonos futópályát használta, a franciák "ultramodern" de meglehetősen kényes és még gyermekbetegségekkel küszködő Airbus A400M Atlas gépe egyáltalán nem vett részt a mai szolnoki eseményeken.
Képcsokor a látnivalókról
Olasz C-130J Super Hercules fordul a leszálló irányra
Utasgépek ilyen kis térközzel történő leszállása elképzelhetetlen
A brit Royal Air Force gépe a "becsapódás" után
Az angol gép önvédelmi felszerelése volt a leginkább korszerű. A törzs két oldalán láthatók a Nemesis lézeres rakétaelhárító berendezések
Teher ledobás a 4,5 km-re lévő Szandaszőlős sportreptér felett.
Felszálláshoz készülve
Maximális teljesítményen az Allison gázturbinák
A műszakiak munkája nem méltó irigylésre. A füves pálya szennyeződéseinek eltávolítása igencsak idő igényes.
Oldalszeles felszállás
"Túszmentő akció"
Újabb leszállás déli irányból
Német Transall a betonon
Az új Hercules-ek felismerhetők a hatágú légcsavarról
A britek gépén sok helyen javították a festést
Búcsú a reptértől. Ez a "Minyó" (Mi-8) már csak emlékmű.