A Magyar Légierő legfontosabb repülőterén a kecskeméti MH59 Szentgyörgyi Dezső bázison is megkezdődött a 2019 évi rendes repülő üzem. A Puma és a Teve századok vadászbombázó és szállító gépei az ilyenkor ritkaságszámba menően kiváló időjárást kihasználva végezték a gyakorló repüléseket, aminek a cikkíró is tanúja lehetett.
Előkészítés alatt az elmúlt évben beszerzett francia Dassault Falcon 7X
Felszálláshoz gurul a 33-as oldalszámú JAS-39C Gripen
"Touch and go" , vagyis pályaérintéses átstartolás után a Falcon
Feladatra és nem "küldetésre" (ahogy sokan tévesen írják) indul a Gripen
Kecskemét felett zavartalan az átmenő forgalom. Qatari "tripló", azaz Boeing 777
Kecskeméten több a szolgálatból kivont gép, mint az aktív. A hajdani pápai ezredhez tartozó 6264-es egy orrfutó hibát követően kényszerült örökre a földre, erről a szívócsatorna belépőél aljának "foltozása" tanúskodik.
Még régi felségjellel és ezüst színben az első MiG-21MF-ek egyike
"Gyorsasági" sorrendben, kivéve az utolsó Szu-22-est.
A közelmúlt csúcstípusa, a rengeteg üzemidő tartalékkal kivont MiG-29-es
Visszatérő géppár
A 12-es pályára fordul a Gripen
Átstartolás
Jégvirágos az öreg "74-es" kabinteteje (a régi orosz típusoknak szám típusjelzése is volt)
A Falcon fáradhatatlanul rótta az iskolaköröket
A bázistól nem messze a körforgalomban állították fel az ezred egykori gépét, egy MiG-21MF vadászt.