Budapest légi forgalma folyamatosan bővül, egyre újabb úti célok válnak elérhetővé átszállás nélkül. A legújabb desztináció Sanghaj, a kínai nagyvárosból ezen túl rendszeresen érkezik majd a "Pet-palack", ahogyan kissé csipkelődve nevezik a Boeing 787 Dreamliner utasszállítót. A gép hazai beceneve a szerkezeti anyagokra utal, ugyanis ez az első típus, amelynek törzse és a szárnyai kompozit műanyagból készültek. 2019. június 7-én reggel érkezett a járatnyitó gép, amelyet az ilyenkor kijáró ünnepélyes külsőségek között fogadott a Budapest Airport.
Percre pontosan, 05:35
Leszállás a 31L pályára
A "gumi égetés" minden leszállás velejárója, az álló kerekek a betont érintve felpörögnek
Háttérben a légierő "csapatszállító" Airbus 319-esei
Gurulás a 2B terminálra
Nem gépmosás, a tűzoltók üdvözlő víz-sugara minden járatnyitó gépnek kijár.
A Dreamliner sok szokatlan megoldást tartalmaz, például a kerekek fékrendszere nem hidraulikus, hanem elektromos
A "fogazott" hajtómű burkolat csökkenti a zajszintet
A külső hideg áram hátulról nézve
A "fan" fokozat lapátjai is kompozit műanyagból készültek, csak a belépőéle titán
A futómű azért természetesen acél és titán