A reptér sohasem alszik
Ferihegyen a nap 24 órájában, az év 365 napján folyamatos az üzem. Az utasok azonban csak a kora reggeltől késő estig tartó időszakot látják, kivéve néhány esetet, amikor a nyaraló helyre éjjel indul, vagy onnan érkezik egy-egy járat. A munka a sötétben is folyik, hiszen az itt éjszakázó gépeken nap közben összegyűlt kisebb hibákat ilyenkor kell kijavítani, és ugyancsak éjjel történik jó néhány gép napi, vagy heti rendszerességű műszaki ellenőrzése, valamint a talált rendellenességek korrekciója.
Két nagyobb cég végzi a repülőgépek üzemeltetését, a magyar Aeroplex of Central Europe és a német tulajdonú Lufthansa Technik Budapest, mindkettőnél hazai a szakember gárda, akik rendelkeznek számos típusra érvényes szakszolgálati engedéllyel. A két "nagy" mellett jelen van néhány műszaki szakembere a Ryanair valamint a LOT légitársaságnak is.
A következő képcsokor egy átlagos éjszakai műszak idején készült.
Indul a cseh Smart Wings légitársaság 737-800 típusú gépe
Új festésű "lufi", azaz Lufthansa Airbus A320. A jelmondattal egyetértek, de azért nem mindegy, hogy milyen lesz a jövőben Európa. A nagy "dudor" a gép tetején a fedélzeti wifi-hez szükséges műholdas antennát takarja.
Fordult a pályairány, Pest felől 13-as irányban szálltak le este hét után a gépek. A le- és felszállásnak lehetőleg széllel szemben kell történnie. Londonból érkezik a British Airways 320-asa
Lemenőben a Nap, érkezik a Smart Wings magyar lajstromban lévő gépe a HA-LKG
A régi egyes terminálon esténként a teherszállító gépeké a főszerep. A képen a világ legnagyobb légi teherfuvarozó cég, az amerikai FedEx Boeing 757-ese. A gép előkészítve, rendszerek bekapcsolva, hibaüzenet nincs, folyhat a rakodás.
Néhány kép az öregecske, de szép gépről. Az erő forrása a Rolls Royce RB211-535
Fényszóró a szárnytőben
Erős "lábakon" áll
Minden gép hovatartozását fel kell tüntetni. A lajstromjel kötelező, a nemzeti zászló nem, de sok ország fontosnak tartja. A "vakablak" sor utal rá, hogy régen utasszállítóként üzemelt a gép.
Lenyugvóban a Nap
A FedEx konkurense az UPS is jelen van Budapesten
Este kilenc előtt pár perccel indul Bécsbe, majd tovább Párizsba
Gurulás a Delta irányába. A reptéri gurulóutak betűjelzéssel vannak megkülönböztetve, és az angol "fónia" szerint nevezik ezeket. Az ABC minden betűjének egy szó felel meg, hogy a rádióban ne lehessen félreérteni. (A=Alpha, B= Bravo, C= Charlie, stb.)
Felszállás. Az orrfutón lévő fényszóró csóvájában rovarok repkednek
Röviddel később indul az UPS is
AZ ASL légitársaság már alkalmazza a Boeing 737-800 NG cargo változatát
Az egyes terminálon parkol a LOT Boeing 787 Dreamliner-je
Katonás Dassault Falcon 7X. Mivel Kecskeméten folyik a reptér rekonstrukciója, a gépek egy része Ferihegyre települt át.
A Sky Court-al szemben.
Éjjel három után vissza érkezett a HA-LKG, és ekkorra lett időzítve több elvégzendő munka.
Négy körül már világosodik a keleti ég
Pirkad. Az utastér hátsó ajtaja nyitva, biztonsági szalag a helyén. Mivel a munkavégzés alatt nem jár a segédhajtómű, így a légkondi sem működik, pedig elkélne.
A gép újra üzemképessé nyilvánítva, jöhetnek az utasok
Reggel öt körül még zsúfoltak az állóhelyek
Kakukktojás, fapadosok között egy prémium cég gépe
A "lufi" új farok színe olyan sötét kék, hogy már majdnem fekete
Személyzetre vár a "kelemen" (KLM) Ez már hat után indul, az éjszakai műszaknak vége.
Nyáron mindez sokkal kellemesebb (bár lehet egyáltalán az az éjszakai munka?), téli időszakban a sötétség, eső, hó, köd még a hangulatot is rontja. A fenti képek csak egy töredékét ölelik fel a reptér "éjszakai életének", ami természetesen sokkal szerteágazóbb.