A repülőterek látványos, ugyanakkor misztikus és a többség számára megközelíthetetlen része a "torony", ahol a légiforgalmi irányítás egyes részfeladatai történnek. Így van ez Ferihegyen is, ahol a szpotterek által készített számtalan fotó impozáns hátterét adja a különleges kialakítású építmény. Azonban az olyan képek már sokkal ritkábbak, amelyek éppenséggel onnan, vagyis egy egészen más perspektívából készültek. Felülről minden más, így nem véletlen, hogy sokan szeretnének feljutni. Ez viszont nem olyan egyszerű dolog, hiszen a "torony" különösen fontos létesítmény a reptér működésében. Innen történik a fel- és leszállások valamint a gépek földi mozgásának koordinálása, vagyis rendkívüli területről van szó, ahol illetékteleneknek semmi keresnivalójuk nincs. Néha azonban "fellebben a fátyol", és komoly szervezést valamint engedélyeztetést követően egy magamfajta "földhözragadt" repülő műszaki (több évtizedes reptéri munkával a háta mögött) is feljuthat, de természetesen nem az ott folyó tevékenység, hanem a hatalmas teraszról elénk táruló rendkívüli látvány megörökítésének céljából. Ezúton is köszönet a lehetőségért azoknak, akik a szervezést és engedélyeztetést végezték.
És most jöjjenek a toronyról, és a toronyból készült fotóim.
A 2A és 2B terminál közötti Sky Court
Fapadosok
Ibériai vendégek, spanyolok és portugálok
Emirates 777-300ER távozóban a 31R pályáról
Szuhoj Superjet az Aeroflot színeiben
A régi "egyes" terminál műemlék főépülete
Divat a retró a repülésben is, több légitársaság egy-egy gépét az évtizedekkel ezelőtt alkalmazott festéssel látja el. Ez itt a Lufthansa Airbus A321-ese
Nekifutás a 31L pályán. A háttérben lévő fehér gépek nagyon hasonlóak, de azok nem Airbus-ok, hanem cargo verziójú Boeing 757-esek az Aeroplex hangárja előtt.
Holdkelte toronnyal
Noha a két gép azonos típus (737-800) a belső kialakítás, a kiszolgálás és a komfort lényegesen eltérő.
Vadonatúj A321neo
Ugyanő felszállás közben, háttérben a FedEx 757-ese
Alkonyatban
Számomra a leginkább szimpatikus "fapados" az EasyJet.
Új festésű "lufi"
Lengyel Dreamliner gyorsít a felszálláshoz. A háttérben láthatók a százhalombattai erőmű létesítményei
Hazai múltidéző. Újra festett MALÉV Tu-154-es
Emelkedik a 787-es
A kecskeméti "Teve" repülőszázad gépei átmenetileg Ferihegyről üzemelnek
A torony terasz egyik érdekes tartozéka a Campbell-Stokes napfénytartam mérő. Pontosan déli irányban néz, a földrajzi szélesség szerint megdöntve. Az üveggömb fókuszálja a Nap sugarait és a mögé helyezett skálázott papírt kiégeti, így meghatározható hogy mennyi napsütés volt a nappali időszakban.
Indul a "Rétes" (Emirates) A vontatóban sofőr mellett a headset drót végén "Totya" kolléga. Hátratolás közben a pilóta kommunikál a műveletet kívülről felügyelő személlyel. Főként a hajtóművek indításáról van ilyenkor szó.
Arányok. Pedig a "visszér" 321-esben is kb. 200 férőhely van, mégis eltörpül a "Tripló" ( 777-es) mellett
Irány: Dubai. Bár még egy darabig csak távolodni fog az úti céltól, mivel biztonságos magasságban kezdik a fordulást
Dohából érkezik a Qatar Cargo A330F gépe, A képen még több mint 3 km-re van
"Pályaelhagyó"
Szerencsénkre gurulóút javítás miatt a toronyhoz közel haladt el az egyes terminál irányába