Repülés, repülőgépek

jetplanes

jetplanes

Új generáció a pilóta kiképzésben is.....

2020. november 18. - stonefort2

A cseh Aero Vodochody repülőgépgyár rendelkezik a világon a legnagyobb tapasztalattal a sugárhajtású katonai kiképző repülőgépek terén. Nem túlzás ez a megállapítás, ugyanis  3655 darab L-29 Delfin-t, majd a hatvanas évek végétől 2900 L-39 Albatros-t gyártottak. Ezek felett természetesen mára eljárt az idő, azonban az utóbbi típus jó alapot nyújtott egy  továbbfejlesztéshez. A részleteiben finomított, hatékonyabbá tett sárkányszerkezetet összeházasították egy korszerű, alacsony fogyasztású és hosszú élettartamú hajtóművel, és a napjaink igényeit kielégítő fedélzeti elektronikával. Mivel ma már széleskörűen elterjedtek a digitalizált technológiák a katonai repülőgépeken, ezért a kiképzésnek is lépést kell ezzel tartania. A néhány éve fejlesztés alatt álló L-39 NG (Next Generation) maradéktalanul teljesíti a korszerű elvárásokat, gyakorlatilag teljesen megújult, és csak külső vonalaiban emlékeztet a régi Albatros-ra.

dsc_1104.jpg

A gyártó Aero Vodochody , amelyben nemrégiben 51%-os tulajdonrészt szerzett egy magyar befektető, exportra is ajánlja a típust. Az L-39NG a  kiképzés hatékonysága terén generációs ugrást kínálva válthatja le  a régi Albatros-okat, amelyek még tucatnyi országban üzemelnek. 

dsc_0587_1.jpg

2020.november 17-én az új típus negyedik, a későbbi szériával már csaknem azonos példánya érkezett Kecskemétre, ahol azt közelebbről is megismerhették a magyar katonák, néhány pilóta pedig a levegőben is.

dsc_0603.jpg

Előkészítés a felszállás előtt

p1340342.jpg

A korszerű képernyős kijelzőkkel készült műszerfal

dsc_0764.jpg

Az elektronikus berendezések egy része az orrban kapott helyet 

dsc_0777.jpg

Molnár Tibor őrnagy ismerkedik az L-39NG kezelőszerveivel, itt még csak a földön

dsc_0812.jpg

Úgy tűnik, a magyar pilóta elégedett volt a tapasztalatokkal. Jobbra David Jahoda az Aero fő berepülő pilótája

dsc_1265.jpg

Gurulás a felszálláshoz

dsc_1060.jpg

Az új kabintető extra jó kilátást biztosít.

dsc_1081.jpg

A második felszállás már alkonyathoz közel történt

dsc_1308.jpg

A külső világítás már LED technológiát alkalmaz

dsc_1240.jpg

A gép még nem kapta meg a végleges külső festését.

dsc_1251.jpg

 Az új típussal történő ismerkedés lehetőségéért többeknek is köszönettel tartozunk, köztük Szausev Xénia főhadnagynak, a bázis sajtótisztjének, akitől maximális segítséget kaptunk.

Ez az írás csak ízelítő, a jövőben lesz egy terjedelmesebb és részletes ismertető a típusról.

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr3516290358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása