A MALÉV nemzeti légitársaság meghatározásban hiába volt ott a hatalmon lévők számára oly kedves, de sajnos sokszor lejáratott "nemzeti" szó. Az EU mondvacsinált kifogásának és egy azóta igencsak felhízott fapados légitársaság vezetője feljelentésének "köszönhetően" a "tiltott állami támogatás" miatt felszámolásra került a több ezer embernek munkát adó, patinás cég. Sajnos egy sor kérdésre máig nincs válasz, hasonló indokok alapján több nagynevű nyugat-európai légitársaság is lehúzhatná a rolót, de mégis működnek. A veszteségre való hivatkozást azzal utasítják el, hogy a turizmuson keresztül generált jelentős bevétel miatt megéri finanszírozni.
Ami megtörtént, az megtörtént, változtatni nem lehet rajta, de az emlékezés jogát senki sem veheti el a hajdan ott dolgozóktól. Erre való tekintettel tallóztam a régi "maléves" fotóim között.
Boeing 737-700 előkészítve a végső távozásra 2012. február 6-án.
18 Boeing 737NG viselte a MALÉV logót.
A Fokker 70 közeli, alacsonyabb forgalmú helyekre repült
A hosszú távú járatok típusa a Boeing 767, ebből kettő MALÉV tulajdonú, a képen lévő viszont átmeneti időre bérelt volt.
A cég legnagyobb és legkisebb típusa a 767 és a CRJ200 még a csődbevitel előtt ki lett vonva a szolgálatból
Mint típus, a Bombardier Dash 8 nem volt sikertörténet.
A 737NG a világ egyik legsikeresebb középtávú típusa
Az első nyugati típus még a rendszerváltás előtt érkezett, a Boeing 737-200
Javítás az ACE ferihegyi hangárjában
Nagy előny a saját, beépített utaslépcső
A kettes terminál a kilencvenes években még nagyon másként nézett ki, és a MALÉV gépállománya is, a képen még Tu-154-esek is láthatók.
A búcsú éjszakája