Repülés, repülőgépek

jetplanes

jetplanes

Ferihegy by night

2018. június 06. - stonefort2

A repülőtér a nap 24 órájában, az év 365 napján folyamatosan üzemel. Mindegy, hogy munkaszüneti nap, vagy éppen  Karácsony van, akit a forgalom kiszolgálás területére osztottak be, annak kora reggeltől estig, vagy éppen estétől reggelig dolgoznia kell. Az éjszaka mindig különleges fotótéma, pláne akkor, ha ez repülőgépekkel párosul. A munka során számtalan esetben szükséges várakozni a társ szervezetekre (vontató, üzemanyag, vízfeltöltés, stb., stb...) így közben mód nyílik fotózásra, természetesen a szabályok betartása mellett. A következőkben egy éjszakai válogatás látható az utóbbi pár év "terméséből".

Aeroflot Superjet a Sky Court előtt.. Regionális szállítógép, kisebb távolságok és kisebb utaslétszám esetére. Ha több az utas, akkor nagyobb gépet küldenek.

p1150090_resize.JPG

Holdkelte a Torony mögött

dscn8248_resize_1.jpg

Hajnalodik. Indul a Ryanair Boeing 737-800 típusú gépe

dscn0325_resize_1.jpg

Zivatar közelít. A reptér életét jelentősen befolyásolja az időjárás, ilyen esetben például tilos a gépek tankolása, mivel egy villámcsapás katasztrófát okozhatna.

dscn7415_resize.jpg

Kínai Jumbo jet

dscn0276_resize.jpg

Az extra világítás nem luxus, az itt éjszakázó gépeken elvégzendő "daily check" része az összes külső és belső világítótest működésnek ellenőrzése.

p1170035_resize.jpg

Éjszakai műszakban augusztus 20-án. A háttérben a Duna feletti tüzijáték

p1140914_resize.JPG

Egyre ritkább az öregecske Avro Jet. Ezzel a géppel a  Forma 1 vezérkara érkezett

p1180768_resize.jpg

"Lufi" (a Lufthansa neve a reptéri zsargonban) CRJ700-as személyzetre vár. A gép elektromos hálózata üzemkész, segédhajtómű ( APU azaz Auxiliary Power Unit) beindítva, légkondi bekapcsolva. A forgalom növekedés miatt ma már nagyobb, A320/321 jár a német desztinációkra.

p1150812_resize_1.jpg

Este tíz óra, a Ryanair 737-ese egy perccel a felszállás után.

dscn3519_resize.jpg

"Csendélet"  a hangárok előtt. Az Airbus A320-as időszakos javításra vár.

p1150756_resize.jpg

A világ egyetlen üzemképes Li-2-ese a Goldtimer alapítvány égisze alatt rendszeresen megfordul Ferihegyen, pl. a Múzeumok Éjszakáján is. A képen egy másik "retró" jármű, az Ikarus 55 is látható. 

p1120703_resize.jpg

Az "Egyes" terminálon javarészt üzleti, és teherszállító gépek kiszolgálása folyik. A képen az amerikai FedEx Boeing 757-200F gépe látható rakodás közben.

p1070051_resize.jpg

"Kilátás az irodából"

p1170132_resize.jpg

A "facipősök" gépeivel nagyon ritkán van baj, de akkor komoly. Hidraulika folyást kellett megszüntetni. 

dscn0482_resize.JPG

Air China Airbus A330

dscn0955_resize.JPG

Hózáporban. A havazás nagyon megnehezíti a reptér életét

dscn0496_resize.JPG

A szakma "szépségei". Mínusz 15 fokban olajszűrő csere egy Rolls Royce RB211-esen.

p1180876_resize.JPG

Különleges gép, a "Vödör". A Moszkva körüli erdőtüzek oltásában segítséget nyújtottak az olaszok  is, a képen látható kanadai gyártású CL-415-ös tűzoltó géppel. A becenevét arról kapta, hogy a vízfelületet érintve, de leszállás nélkül tölti fel a tartályait, azaz merít a vízből.

p1180773_resize.jpg

Éjfél felé. A zivatar ezúttal a reptér mellett vonult el.

p1120591_resize.jpg

Ezt viszont már telibe kaptuk.

11351252_449877651849905_3377181887893956893_n.jpg

Eső után. A kép nem adja vissza, de aki a gépek kiszolgálásán dolgozik, az sokszor bőrig ázik.

dscn2190_resize.JPG

Ferihegy tartalék NATO reptér, megvannak az ehhez szükséges biztonsági és műszaki jogosításai. A képen egy kanadai Boeing C-17 Globemaster.

dscn8950_resize.JPG

Hasonló típus, de magyar felségjellel. A NATO három gépes közös szállító alakulata Pápán állomásozik, de rendszeresen láthatók Ferihegyen is.

dsc_0045_resize.jpg

Ritka vendég, az Emírségek légierejének Hercules-e. A háttérben egy közeli felhőben csapott le a villám

dscn7470_resize.jpg

Rakományra várva.

p1190182_resize.JPG

A Lufthansa Technik "gumiszobája". Szűkös a hangár kapacitás

dscn2732_resize.jpg

A Légirendészet "új" szerzeménye az MD902-es helikopter. Használtan érkezett, de még bőven van üzemideje

dscn3167_resize.jpg

Hódít a "retró". Az Aeroflot régi festésű 320-asa.

p1170627_resize.jpg

Egy hamvába holt kezdeményezés emléke. A Wizzair a budapesti olimpiai pályázat reklámozására két gépet átfestett.

p1180581_resize.JPG

Boeing 747SP. A luxus berendezésű magángéppel a bahreini uralkodó rokonai érkeztek

p1130186_resize_1.JPG

Ukrán An-12-es. Különlegessége, hogy minden más típushoz képest nagyobb hatékonysággal alakítja át a kerozint zajjá. 

p1150775_resize.jpg

A Volga-Dnyepr cég An-124-es teherszállítója, több mint száz tonna rakományt képes elnyelni.

p1020853_resize.JPG

A reptéri műszaki körökben hírhedt "Kehes Puma". Finoman szólva nem volt a szerelők barátja, itt éppen hajtómű próba közben.

p1120905_resize.jpg

Hajnalodik az egyesen.

p1170159_resize.jpg

Este kilenc, indul az UPS 757-ese. A háttérben a Hold részleges fogyatkozása látható

dscn8192_resize.JPG

Fura gép az An-74-es.

p1140159_resize.jpg

Egy "őskövület", az An-26-os. A kiszuperált katonai szállítógépek a civil piacon még megélnek.

p1110796_resize.jpg

Az utolsó fények egy "rájennel"

dscn6378_resize.jpg

Napnyugta után

p1120921_resize.jpg

p1190387_resize.jpg

747-8F a "luxuskargó", azaz a  luxemburgi székhelyű Cargolux színeiben

dscn0098_resize.JPG

És végül egy máig fájó eset emléke. A MALÉV 737-700-asa utolsó ferihegyi felszállására készül három nappal a csőd bejelentését követően.

dsc_0074_resize_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jetplanes.blog.hu/api/trackback/id/tr2214022036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása