A repülőtér a nap 24 órájában, az év 365 napján folyamatosan üzemel. Mindegy, hogy munkaszüneti nap, vagy éppen Karácsony van, akit a forgalom kiszolgálás területére osztottak be, annak kora reggeltől estig, vagy éppen estétől reggelig dolgoznia kell. Az éjszaka mindig különleges fotótéma, pláne akkor, ha ez repülőgépekkel párosul. A munka során számtalan esetben szükséges várakozni a társ szervezetekre (vontató, üzemanyag, vízfeltöltés, stb., stb...) így közben mód nyílik fotózásra, természetesen a szabályok betartása mellett. A következőkben egy éjszakai válogatás látható az utóbbi pár év "terméséből".
Aeroflot Superjet a Sky Court előtt.. Regionális szállítógép, kisebb távolságok és kisebb utaslétszám esetére. Ha több az utas, akkor nagyobb gépet küldenek.
Holdkelte a Torony mögött
Hajnalodik. Indul a Ryanair Boeing 737-800 típusú gépe
Zivatar közelít. A reptér életét jelentősen befolyásolja az időjárás, ilyen esetben például tilos a gépek tankolása, mivel egy villámcsapás katasztrófát okozhatna.
Kínai Jumbo jet
Az extra világítás nem luxus, az itt éjszakázó gépeken elvégzendő "daily check" része az összes külső és belső világítótest működésnek ellenőrzése.
Éjszakai műszakban augusztus 20-án. A háttérben a Duna feletti tüzijáték
Egyre ritkább az öregecske Avro Jet. Ezzel a géppel a Forma 1 vezérkara érkezett
"Lufi" (a Lufthansa neve a reptéri zsargonban) CRJ700-as személyzetre vár. A gép elektromos hálózata üzemkész, segédhajtómű ( APU azaz Auxiliary Power Unit) beindítva, légkondi bekapcsolva. A forgalom növekedés miatt ma már nagyobb, A320/321 jár a német desztinációkra.
Este tíz óra, a Ryanair 737-ese egy perccel a felszállás után.
"Csendélet" a hangárok előtt. Az Airbus A320-as időszakos javításra vár.
A világ egyetlen üzemképes Li-2-ese a Goldtimer alapítvány égisze alatt rendszeresen megfordul Ferihegyen, pl. a Múzeumok Éjszakáján is. A képen egy másik "retró" jármű, az Ikarus 55 is látható.
Az "Egyes" terminálon javarészt üzleti, és teherszállító gépek kiszolgálása folyik. A képen az amerikai FedEx Boeing 757-200F gépe látható rakodás közben.
"Kilátás az irodából"
A "facipősök" gépeivel nagyon ritkán van baj, de akkor komoly. Hidraulika folyást kellett megszüntetni.
Air China Airbus A330
Hózáporban. A havazás nagyon megnehezíti a reptér életét
A szakma "szépségei". Mínusz 15 fokban olajszűrő csere egy Rolls Royce RB211-esen.
Különleges gép, a "Vödör". A Moszkva körüli erdőtüzek oltásában segítséget nyújtottak az olaszok is, a képen látható kanadai gyártású CL-415-ös tűzoltó géppel. A becenevét arról kapta, hogy a vízfelületet érintve, de leszállás nélkül tölti fel a tartályait, azaz merít a vízből.
Éjfél felé. A zivatar ezúttal a reptér mellett vonult el.
Ezt viszont már telibe kaptuk.
Eső után. A kép nem adja vissza, de aki a gépek kiszolgálásán dolgozik, az sokszor bőrig ázik.
Ferihegy tartalék NATO reptér, megvannak az ehhez szükséges biztonsági és műszaki jogosításai. A képen egy kanadai Boeing C-17 Globemaster.
Hasonló típus, de magyar felségjellel. A NATO három gépes közös szállító alakulata Pápán állomásozik, de rendszeresen láthatók Ferihegyen is.
Ritka vendég, az Emírségek légierejének Hercules-e. A háttérben egy közeli felhőben csapott le a villám
Rakományra várva.
A Lufthansa Technik "gumiszobája". Szűkös a hangár kapacitás
A Légirendészet "új" szerzeménye az MD902-es helikopter. Használtan érkezett, de még bőven van üzemideje
Hódít a "retró". Az Aeroflot régi festésű 320-asa.
Egy hamvába holt kezdeményezés emléke. A Wizzair a budapesti olimpiai pályázat reklámozására két gépet átfestett.
Boeing 747SP. A luxus berendezésű magángéppel a bahreini uralkodó rokonai érkeztek
Ukrán An-12-es. Különlegessége, hogy minden más típushoz képest nagyobb hatékonysággal alakítja át a kerozint zajjá.
A Volga-Dnyepr cég An-124-es teherszállítója, több mint száz tonna rakományt képes elnyelni.
A reptéri műszaki körökben hírhedt "Kehes Puma". Finoman szólva nem volt a szerelők barátja, itt éppen hajtómű próba közben.
Hajnalodik az egyesen.
Este kilenc, indul az UPS 757-ese. A háttérben a Hold részleges fogyatkozása látható
Fura gép az An-74-es.
Egy "őskövület", az An-26-os. A kiszuperált katonai szállítógépek a civil piacon még megélnek.
Az utolsó fények egy "rájennel"
Napnyugta után
747-8F a "luxuskargó", azaz a luxemburgi székhelyű Cargolux színeiben
És végül egy máig fájó eset emléke. A MALÉV 737-700-asa utolsó ferihegyi felszállására készül három nappal a csőd bejelentését követően.